مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان میزان سهمیه استان را در طرح کارورزی سه هزار و ۲۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان قابل افزایش است.
کد خبر: ۴۷۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 07 August 2017
محمدرضا جهانگیری ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در بحث اشتغال، یک بسته فراگیر اشتغال توسط وزارت تعاون و کار با عنوان ۹۶۰ هزار شغل تهیه و در هیئت دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطرح شده که ۱۵۰ هزار شغل مربوط به طرح کارورزی است.

وی با بیان با توجه به پدیده اجتماعی وارونگی هرم تحصیلی این طرح مطرح شده است، ادامه داد: تعداد زیادی فارغ‌التحصیل دانشگاهی که عموما کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند فاقد شغل هستند و زمانی که به سمت شغل می‌روند پدیده وارونگی تحصیل در اشتغال را به‌وجود می‌آورند که یک معضل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: ۸۰ درصد اشتغال در دنیا مربوط به دیپلم و زیر دیپلم و ۲۰ درصد برای فارغ‌التحصیلان است که در کشور ما این قضیه برعکس است.

جهانگیری افزود: به‌ازای هر ۱۰ کارگر ساده یا ماهر یک تکنسین و به ازای هر تکنسین یک نفر مهندس لازم است که استاندارد است اما در  ایران به ازای ۳۰ مهندس یک تکنسین است.

وی بیکاری را یک تهدید اجتماعی خواند و یادآور شد: دانشگاه‌های ما به جای اینکه پاسخگوی مطالبات اقتصادی و اجتماعی باشند پاسخگوی مطالبات اجتماعی صرف شده‌اند.

این مسئول مهارت را تکمیل کننده آموزش دانست و بیان کرد: سهم آموزش مهارت غیررسمی در اقتصاد و اشتغال ایران پنج درصد است در حالی که این سهم در استرالیا، ژاپن و اروپا ۸۰ درصد است و مراکز دولتی ما نمی‌توانند پاسخگوی مهارت‌آموزی دانشگاه‌ها باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان میزان سهمیه استان را در طرح کارورزی سه هزار و ۲۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این میزان قابل افزایش است و در واحد پذیرنده برای کارورزی با مشوق‌هایی که دولت انجام می‌دهند بحث مهارت‌آموزی مطرح می‌شود و همه کارورزها مشمول بیمه حوادث می‌شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار