دیگر عادت کرده‌ایم به این به مهری برخی مسئولین، چند سالی می‌گذرد که در روز خبرنگار فقط از خبرنگار حزب خاص تقدیر می‌شود و سایر رسانه‌ها و خبرنگاران در این مراسم یا حذف و یا دعوت نمی‌شوند.
کد خبر: ۴۷۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 09 August 2017
خبرنگار؛ همه ما با خواندن و شنیدن کلمه خبرنگار جمله‌های متفاوتی در ذهنمان تداعی می‌شود، جملاتی که گویای کاری علمی و عملی است.
 
خبرنگاری حرفه‌ای بس دشوار و سخت است، حرفه‌ای که علی‌رغم داشتن فراز و نشیب‌ها و سختی‌های بسیار اما به کام کسی که دوست‌دار و طالب این حرفه است شیرین می‌آید.
 
شغل پر دردسری که با همه استرس‌ها و تنش‌ها و سختی‌های طاقت فرسایش اما چون گره‌گشای مشکلی است، برای اهلش همچون شهد شیرینی است. خبرنگاران به درجه‌ای از درک مسائل جامعه دست می‌یابند و مشکلات گوناگون جامعه روبه‌رو می‌شوند. آنها را می‌یابند، مشکلات را لمس می‌کنند و برای انتشار آن از هیچ چیزی دریغ نمی‌کنند و در حقیقت انتشار دهندگان حقایق هستند.
 
حقایقی که اکثرا به کام مسئولین خوش نمی‌آید اما این خبرنگاران هستند که خود را مسئول اطلاع‌رسانی و رابط بین مردم و مسئولین می‌دانند، هر چند که این شغل از سوی مردم مورد تحسین قرار می‌گیرد اما از طرف برخی مسئولین جز کم لطفی، بی‌مهری و تحقیر چیزی نمی‌بینند.
 
خبرنگاران در حقیقت همچون دریای خروشان در دل یک اقیانوس هستند، دریادلانی که انگیزه و هدفشان دست یافتن به آبادانی و رسیدن حق به حق دارش هست. به راستی که خبرنگاران چشمانی تیز‌بین، گوش‌هایی شنوا و گام‌هایی استوار دارند برای مطالبه حق و حقوق مردم از مسئولین و به تصویر کشیدن واقعیت‌ها و چه به‌جاست انتخاب این شغل به عنوان مشاغل سخت.
 
خبرنگاران بعضی مواقع مورد بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرند، روزهایی می‌آید و می‌رود که حتما در برنامه‌های مختلف باید حضور داشته باشند و روزی که به نام روز خبرنگار است متاسفانه بعضی مواقع دیده شده است که مسئولین از یک پیامک تبریک هم امتناع کرده‌اند.
 
دیگر عادت کرده‌ایم به این به مهری برخی مسئولین، چند سالی می‌گذرد که در روز خبرنگار فقط از خبرنگار حزب خاص تقدیر می‌شود و سایر رسانه‌ها و خبرنگاران در این مراسم یا حذف و یا دعوت نمی‌شوند.
 
شاید این روزها دید بعضی‌ها به این عرصه حزبی و جناحی شده باشد اما چیزی که مهم است و واقعیت امر محسوب می‌شود، آن هم اینکه مردم انسانند و خود را قبل از آن‌که عضوی از گروه و حزبی خاص بدانند عضو از این جامعه اسلامی می‌دانند و برای رساندن فریادهایشان به گوش مسئولین، این پیام‌آوران خدوم نظام را واسطه قرار می‌دهند، پیام‌آورانی که شاید از فیش حقوقی، بیمه، سهمیه و بدی آب و هوا و هزار و یک بند دیگر فقط اسمی از آنها را شنیده باشند. و در حقیقت با کمترین توقعی و اول از هر چیز با وجدان بیدار خود مواجه می‌شوند که چه وظیفه مهمی را بر دوش دارند.
 
در هر صورت، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار امسال نیز در ریگان هم مثل سال‌های قبل با حاشیه حذف برخی خبرنگاران به پایان رسید و باید دید که آیا این روند حذف و برخورد گزینشی در آینده نیز ادامه خواهد داشت یا خیر؟
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار