رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزرای اقتصادی پیشنهادی باید با تمام وجود به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته و برنامه عملیاتی بدهند گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا مطالبه جدی مجلس از دولت دوازدهم است.
کد خبر: ۴۷۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 13 August 2017
محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری بخش ماهان کرمان اظهار‌داشت: وزرای پیشنهادی رئیس جمهور هفته گذشته به مجلس معرفی شدند و در حال بررسی وضعیت رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس هستیم.

وی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود گفت: انتظارات خاصی را از دولت داریم که باید در کابینه جدید عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه چهارسال قبل دولت باید کمک کند تا نقاط ضعف را بپوشاند و نقاط قوت را تقویت کند افزود: بیشترین تمرکز دولت باید بر اساس خواسته همه ارکان نظام از راس تا مردم، مباحث اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس هم بیشترین حساسیت مجلس در بررسی صلاحیت وزرا در تیم اقتصادی دولت است خاطر‌نشان کرد: سه وزیر برای مجلس بسیار با‌اهمیت است و وزیر اقتصاد بسیار مهم و لنگر تصمیمات است.

پورابراهیمی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بسیار مهم است و سهم زیادی در توسعه اقتصادی کشور دارد گفت: وزارت رفاه نیز برای مردم و مجلس بسیار اهمیت دارد و جنس وزارت رفاه جنس اقتصادی است و ظرفیت بسیار خوبی دارد.

وی افزود: 90 درصد تصمیمات در وزارت رفاه، تصمیمات اقتصادی است و بعد از واگذاری دولت به بخش خصوصی از طریق بورس امکانی به‌وجود آمده که تمام روسای صندوق‌ها را وزارت رفاه تعیین می‌کند و وزارت رفاه و تامین اجتماعی تبدیل شده به یک دولت اقتصادی در جمهوری اسلامی.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی که مردم تشکیل‌دهنده آن هستند، دولت و وزارت رفاه، رئیسش را تعیین می‌کند تصریح کرد: انتظار ما از دولت آینده با محوریت وزارت اقتصاد این است که اگر می‌خواهیم در اقتصاد کشور تحولی ایجاد شود باید واگذاری به بخش خصوصی به‌ مفهوم واقعی انجام شود.

وی با بیان اینکه تا واگذاری‌ها به این شکل انجام شود هیچ اتفاقی در افزایش نرخ بازده اقتصاد در کشور نخواهیم داشت گفت: نزدیک 700 تا هزار نفر در سازمان تامین اجتماعی وزیر باید حکم هیئت مدیره بزند و به‌نوعی دل کندن از آن بسیار سخت است.

پورابراهیمی افزود: دولت باید سه جانبه‌گرایی را در برنامه پیشنهادی خود به معنای واقعی در دستور کار قرار دهد و سه جانبه گرایی که سندیکای کارگری در جلسات با وزیر جرات حرف زدن را نداشته باشند، به هیچ دردی نمی‌خورد.

وی با اشاره به اینکه موضوع سهام عدالت باید در دستور کار وزیر اقتصادی پیشنهادی قرار گیرد و در این خصوص واضح و شفاف برنامه بدهد بیان کرد: 40 درصد از بزرگ‌ترین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در کشور به سهام عدالت واگذار شدند و حدود 50 درصد از مردم تحت پوشش سهام عدالت هستند و از سال 84 تا کنون، حدود دو میلیون نفر از مردم دارنده سهام عدالت فوت شده‌اند و خیری از این سهام ندیده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین تکلیف اصلاح نظام بانکی کشور نیز یکی دیگر از انتظارات مجلس از وزیر اقتصادی پیشنهادی و دولت است گفت: اولین مشکل فعالان اقتصادی در کشور نظام بانکی کشور است.

وی افزود: مبارزه جدی با قاچاق کالا مطالبه جدی مجلس از دولت است و انتظار داریم قانون مبارزه با قاچاق کالا به شکل کامل اجرایی شود و اگر روزنه‌های ورود قاچاق کالا را بگیریم قطعا در اقتصاد موفقیت‌هایی به دست می‌آوریم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ساماندهی مناطق آزاد نیز باید در برنامه تیم اقتصادی دولت باشد تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند کمیسیون اقتصادی مجلس با مناطق آزاد مخالف است در حالی که ما برای مناطق آزاد برنامه جامع ارائه کردیم.

وی با اشاره به بند سه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: در این بند توسعه عمل مناطق آزاد امده تا از این ظرفیت برای تحولات اقتصادی استفاده شود اما اقدامات انجام شده در مناطق آزاد در طول سال‌های گذشته معکوس اهداف است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناطق آزاد به جای آنکه صادرات داشته باشند، واردات بیشتری داشته‌اند افزود: چالش‌های مناطق آزاد وجود شرکت‌ها سوری، فرار‌های مالیاتی و عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در جهت اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه ما ژنرال اقتصادی در کشور نیاز نداریم و به اندازه کافی تئوریسین اقتصادی در کشور وجود دارد اظهار‌داشت: در حوزه اقتصادی مرد عمل می‌خواهیم و مجلس در تائید وزرای اقتصاد، رفاه و صنعت حساسیت ویژه دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه کاسپین، نتیجه ضعف نظارت در بانک مرکزی است گفت: وزیر اقتصاد باید با تمام وجود به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته و برنامه عملیاتی بدهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی با تقدیر از فعالیت‌های استاندار کرمان افزود: جلسات خوبی در هفته گذشته در تهران با معین‌های اقتصادی برگزار شده و استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور پیشگام است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار