معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در کرمان رشد حاشیه نشینی در این منطقه متوقف شده است.
کد خبر: ۴۷۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 13 August 2017
حمید ذکاء اسدی ظهر شنبه در کارگروه تخصصی مبارزه با پدیده حاشیه نشینی و زمین خواری در استان کرمان اظهار داشت: معضلات اجتماعی از اصلی ترین تهدیدات در زمینه از بین بردن سرمایه های اجتماعی جامعه هستند.

وی افزود: حدود دو سال است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر حل موضوع معضلات و مشکلات اجتماعی دارند و حتی شخصا در بعضی جلساتی که در این زمینه تشکیل شده حضور یافته اند.

ذکاء اسدی تصریح کرد: طبق اولویت بندی معضلات اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته حاشیه نشینی اولویت دوم است که باید به آن رسیدگی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: شاهد هستیم در کشورهایی مانند عراق، سوریه و حتی در کشورهای اروپایی این مشکلات وجود دارند و مشکلات و معضلات اجتماعی و امنیتی از حاشیه شهرها به داخل شهرها انتقال پیدا می کند.

وی بیان کرد: از ابتدای تشکیل دولت یازدهم در زمینه مبارزه با حاشینه نشینی توسط استاندار کرمان و با همدلی و هماهنگی شورای تامین استان کرمان، همه فرمانداران به ویژه شهرهای پرجمعیت مانند کرمان، جیرفت، سیرجان که گرفتار این مطلب هستند اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ذکاء اسدی با اشاره به اینکه مبارزه با حاشینه شینی کار سختی است، عنوان کرد: از ابتدا عده ای با دیده شک و تردید به مطلب نگاه می کردند و ما را از عاقبت کار می ترساندند و هنوز در بعضی از جاها فرماندارهایی مانند فرماندار کرمان، استاندار و مجموعه شورای تامین استان باید جوابگوی مسئولین کشوری باشیم که آنها متقاعد شدند و گفتند تاثیرات این اقدامات در سال ها و نسل های آینده مشخص خواهد شد.

وی گفت: می توان به طور یقین اعلام کنیم در استان کرمان توانسته ایم جلویی رشد حاشیه نشنینی را بگیریم که از موفقیت های بزرگ استان کرمان محسوب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: فرمانداران با توجه به نیازها و برنامه های هر شهرستان طرح های ساماندهی را با کمک مسئولان شهرستانی و استانی تهیه کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار