رئیس شورای شهر کرمان از بررسی لیست هشت نفره کاندیداهای شهرداری کرمان خبر داد و گفت: مترو مصوبه دولتی می خواهد و با مصوبه شورای شهر و شهرداری قابل اجرا نیست.
کد خبر: ۴۸۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 20 August 2017
علی اکبر مشرفی شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرایط شهر بیش از مسئولان اجرایی به خبرنگاران بستگی دارد و بیان مزیت ها و معایب موجود در جامعه توسط رسانه ها باعث پیشرفت می شود.

وی افزود: شورا عمدتا سیاست گذار و برنامه ریز شهرداری است و وظیفه نظارت بر اجرای امور شهرداری را به عهده دارد، با توجه به اینکه تمامی برنامه های شهرداری در شورا تاییدیه می گیرد در نتیجه شورا مسئول خوبی ها، بدی ها و عدم رشد شهر در مسائل شهری است.

مشرفی با اشاره به اینکه همه اعضای شورای شهر ممکن باهم هماهنگ نباشند و در مسائلی باهم تضاد داشته باشد، گفت:  در این موارد اکثریت آرا سرنوشت ساز است.

تضارب آراء در دوره چهارم شورای شهر کرمان بالا بود

وی از دوره چهارم شورای شهر کرمان به عنوان دوره ای با تضارب آراء بالا نام برد و افزود: تضارب آراء باعث رشد و پویایی می شود و به شخصه از عملکرد شورای چهارم رضایت دارم.

مشرفی گفت: کرمان یکی از شهرهایی است که از آن به عنوان کلانشهر یاد می شود و دارای ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت است و حق مردم این دیار رشد بسیار بیشتری است.

وی با اشاره به امکانات محدود شورا و شهرداری کرمان افزود: شورای شهر چهارم در زمان رکود اقتصادی تشکیل شد و این مشکل در شهرداری هم وجود داشت و این مسئله می توانست بر عملکرد شورا سایه بیاندازد.

مشرفی با بیان اینکه شهر کرمان دارای شهروندان تحصیل کرده و باهوشی است، افزود: بالطبع در چنین شرایطی نظرات متفاوتی و متنوعی وجود دارد، عده ای طرفدار پیمانکاران بومی و عده ای طرفدار پیمانکاران بزرگ هستند و توجه به مسائل ترافیکی هم مطالبه عده ای دیگر است.

رئیس شواری شهر کرمان ادامه داد: در شهری بزرگ که نظرات مختلف وجود دارد، شورای شهر باید با عنایت به نظرات مشاوران و افراد تحصیل کرده مسائلی که به نفع شهر است را با توجه به منابع مالی مد نظر قرار دهد.

وی استفاده از امکانات دولتی و همکاری با مقامات دولتی را رویکرد شورای شهر عنوان کرد و گفت: استانداری کرمان  به شورای شهر و تحرکات شهر کمک کرد و این در حالی است که بدون کمک مقامات دولتی مجلس محلی به پیش نمی رفت.

مشرفی گفت: شهردار باید جوان، تحصیل کرده، دارای توان بالای روحی و جسمی باشد؛ افرادی به سن بنده بهتر است مشاور باشند.

رئیس شورای شهر کرمان گفت: در زمان بابایی شهردار جوان و پر تلاش کرمان تحولات عظیمی در شهر به وجود آمد و همینطور در زمان شهرداری سیف الهی هم شاهد تحولات عظیمی در کرمان بودیم.

وی با اشاره به اینکه طی چهار سال اخیر اقدامات موثری در شهر کرمان انجام شد، گفت: به دلیل اینکه این اقدامات به مرور زمان و به تدریج در حال انجام است ممکن است چندان به چشم نیاید.

رئیس شوای شهر کرمان از اهتمام شورای چهارم برای اتمام پروژه های نیمه تمام باقی مانده از شورای سوم سخن به میان آورد و افزود: در شورای شهر چهارم پروژه های زیربنایی جدید آغاز شد که برای اجرای آنها از توان اجرایی و مالی پیمانکار قوی کشوری استفاده کرده ایم.

وی عنوان کرد: در شورای شهر چهارم پروژه هایی با روش های جدیدی که در دنیا به روز هستند، طراحی شد که ان شاالله چند سال آینده  نمود خواهد یافت.

نخستین تقاطع غیرهم سطح شهر کرمان افتتاح می شود

مشرفی با اشاره به اینکه به زودی نخستین تقاطع غیرهم سطح شهر کرمان افتتاح می شود، گفت: پروژه زیرگذر آزادی هم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: افتتاح پروژه ها بر ترافیک و زیبایی شهر اثر خواهد گذشت و این در حالی بود که پروژه میدان آزادی چندین سال در کرمان مطرح بود اما به دلیل بودجه هزینه بالا و نبود تکنولوژی لازم هیچ کس به سمت اجرای آن نمی رفت.

مشرفی در خصوص اقدامات انجام شده برای زیباسازی شهر تصریح کرد: با ساخت بوستان ها، نقاشی های دیواری و نور پردازی ها اتفاقات خوبی انجام شده است، کمربند سبز شهر احداث شد و استقبال مردم از پارک های احداث شده است زیاد بوده است.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه امروز در هر جای شهر کرمان یک پارک در حال ساخت است، افزود: تصور ما بر این است که عملکرد خوبی داشته ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو از نظر فضای سبز فقیر بود اما امروزه پارک های زیادی در این منطقه احداث شد، اظهار کرد: زیبا سازی در شهر کرمان صورت گرفته است و این امر با افزایش بودجه درآمدی شهرداری انجام شده است.

شهرداری کرمان بدهی چندانی ندارد

مشرفی با اشاره به چند برابر شدن بودجه شهرداری کرمان ادامه داد: استفاده از فاینانس، اواراق مشارکت و سرمایه گذاری از دیگر منابع شهرداری است.

وی ادامه داد: امروز شهرداری کرمان در مقایسه با شهرداری بزرگ کشور با عنایت به درآمد پایدار وضعیت نابسامانی ندارد و بدهی چندانی در شهرداری کرمان نداریم. اگر روزی تمام هزینه های شهرداری به روز باشد دلیل بر این است که کار مناسب انجام نشده است.

رئیس شورای شهر کرمان با اشاره به لزوم تکیه بر جوانان در امور اجرایی و انتقال تجربیات به آنها افزود: امیدوارم در صحنه اجرا از افراد جوان، فعال، خلاق و با فکر استفاده بیشتری شود تا شهری مناسب با دیار کریمان و در خور شان مردم کرمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر کرمان توان اجرای تفکرات والای استاندار کرمان را نداشت، افزود: استاندار کرمان خواستار اجرای ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در شهر کرمان بود و این در حالیست که بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه توسط شهرداری و بخش خصوصی در حال اجراست.

مشرفی با بیان این مطلب که شورا هیچ کاهلی در زمینه مترو نداشت، گفت: مترو در شورا تصویب شد و چندین جلسه در این خصوص برگزار شد اما در نهایت با توجه به شرایطی که در کشور برای اجرای مترو در نظر گرفته شده است کرمان برای این اجرای این پروژه مورد تایید قرار نگرفت اما مقرر شد مطالعات طرح مترو انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم مطالعات در این زمینه به اجرای مترو در کرمان بیانجامد، بیان کرد: مترو مصوبه دولتی می خواهد و با مصوبه شورای شهر و شهرداری قابل اجرا نیست و در این خصوص نیازمند حمایت استاندار هستیم.

جزئیات انتخاب شهردار کرمان

رئیس شورای شهر کرمان از برگزاری مراسم تحلیف شورای شهر کرمان در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: در زمینه تصدی پست شهردار کرمان ۲۶ نفر معرفی شدند که بعد از رای گیری شهرداری فعلی کرمان در لیست ۱۰ نفره مرحله دوم قرار نگرفت، از این تعداد سه نفر انصراف دادند و بعد از آن هم یک نفر به این لیست اضافه شد که در نهایت لیست هشت نفری برای این منظور شکل گرفته است.

مشرفی با اشاره به اینکه به عنوان یک عضو شورای پنجم شهر کرمان تابع نظر اکثریت هستم، عنوان کرد: اما نظر شخصی بنده مبتنی بر استفاده از نیروی جوان است.

وی از احتمال اضافه شدن بابایی به لیست کاندیداهای شهرداری خبر داد و گفت: شورای شهر بعد از ارائه برنامه ها و روزمه افراد در این خصوص قضاوت می کند.

رئیس شورای شهر کرمان با رد برخی صحبت ها در خصوص اجرای پروژه ها در راستای منافع اعضای شورای شهر گفت: از نظر شخصی در طول مدت حضورم در شورا جز ضرر چیزی نصیبم نشده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار