مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان جیرفت گفت: ۱۶۲ روستا در جیرفت فاقد آب آشامیدنی است که فقط ۴۸ مورد آنها از طریق آبرسانی سیار خدمات‌دهی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 30 August 2017
هوشنگ سنجری امروز صبح در آئین افتتاح طرح‌های هفته دولت در این شهرستان اظهار‌ داشت: آب شرب روستای اسفارچ ساردوئیه با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی ملی به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: حجم کار این پروژه شامل حفر، تجهیز و اجرای خط برق یک حلقه چاه، اجرای یک مخزن 100 متر مکعبی، خرید و اجرای لوله‌گذاری به طول هزار و 800 متر می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان جیرفت با بیان اینکه 162 روستا بالای 20 خانوار در جیرفت فاقد آب آشامیدنی سالم هستند، عنوان کرد: 120 میلیارد تومان برای تامین آب شرب این روستاها اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد روستا 48 مورد آنها از طریق آب‌رسانی سیار خدمات‌دهی می‌شوند گفت: همچنین از 162 روستا 38 پروژه آنها نیمه تمام است که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

سنجری با بیان اینکه سلامت مردم در خطر است، بیان کرد: در صورتی که این روستاها به آب شرب سالم مجهز نشوند سلامت مردم در خطر است و می‌طلبد در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: همچنین بسیاری از روستاهای این شهرستان با توجه به قدمت آنها با لوله‌گذاری فرسوده روبه‌رو هستند که باید لوله‌گذاری آنها را نیز تعویض کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار