فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۳۶ هکتار از اراضی ملی شهرستان قلعه‌گنج به ارزش ریالی ۳.۵ میلیارد ریال رفع تصرف شد.
کد خبر: ۴۸۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 30 August 2017
به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، سرهنگ خانباز امیرافضلی با اعلام خبر رفع تصرف در قلعه‌گنج اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت‌المال ۳۶ هکتار از اراضی منطقه ریگ‌آباد سلمانیه از توابع بخش چاه‌دادخدای شهرستان قلعه‌گنج به ارزش ریالی بیش از ۳.۵ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

 وی با اشاره به اینکه این رفع تصرف در پی تماس و گزارش همیاران طبیعت با سامانه ۱۵۰۴ صورت گرفته است، بیان داشت: در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به باز پس‌گیری اراضی ملی به بیت‌المال در شهرستان قلعه‌گنج اقدام کردیم.

امیرافضلی با بیان اینکه سودجویان به منظور کشت و زرع به این اراضی تعرض کرده بودند، تصریح کرد: با پیگیری نیروهای حقوقی و هماهنگی و دستور مقام قضایی توسط مأموران فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان و همکاری نیروی انتظامی شهرستان قلعه‌گنج به صورت شبانه از اجرای عملیات آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

دبیر کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با تأکید بر برخورد جدی و محکم با متصرفان اراضی ملی و اقدام فوری در این زمینه ادامه داد: به دور از هرگونه مماشات و مسامحه‌ای حراست و حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با قدردانی از نیروهای حقوقی و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان قلعه‌گنج و اعلام اینکه مأموران فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی آماده صیانت از اراضی ملی هستند، افزود: مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی و تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی» اطلاع دهند تا بلافاصله با متجاوزان برخورد قانونی انجام شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار