رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ‌کرمان گفت: مطالعه نقشه گردشگری استان ‌در حال تدوین است.
کد خبر: ۴۸۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 03 September 2017
مهدی سیاوشی عصر امروز در جلسه کمیسیون‌های اتاق بازرگانی استان کرمان با استاندار کرمان در اتاق بازرگانی اظهار‌داشت: در مدت سه سال گذشته جلسات کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با حضور 30 نفر از مسئولان استانی برگزار و موانع گردشگری در استان پیگیری شده است.

وی برگزاری ابر ماراتن کویر و نخستین جشنواره عکس گردشگری استان را از فعالیت‌های این کمیسیون عنوان کرد و گفت: در این مدت تور دوچرخه سواری کویر و مسابقات پاراگلایدر کشوری در استان کرمان برگزار شده است که در راستای معرفی ظرفیت‌های استان در بحث گردشگری بسیار موثر بوده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه در جلسه با مسئولان کشوری، افزایش اختیارات صندوق کارآفرینی امید استان را برای پرداخت تسهلات خوداشتغالی به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را پیگیری کردیم و اجرایی شد افزود: تعداد زیادی از اقامتگاه‌های گردشگری در استان از این طریق راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیران آژانس‌های سیاحتی کشور در قالب دو گروه در سال‌های 95 و 96 سه روز مهمان استان کرمان بودند خاطر‌نشان کرد: در این مدت ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان، نحوه حضور گردشگران و تورهای خارجی به استان کرمان بررسی شد.

سیاوشی با بیان اینکه عدم آشنایی مردم جهان و کشور خودمان از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان یک مشکل اساسی است گفت: رسانه‌های حوزه گردشگری کشور بعد از ماه محرم و صفر امسال به کرمان دعوت شده‌اند و این اقدام در توسعه گردشگری استان بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 18 دوره آموزشی گردشگری برای دست‌اندرکاران این حوزه برای جذب گردشگر، برگزار شده است افزود: 5 دوره آموزشی نیز برای رانندگان تاکسی شهر کرمان برگزار و موارد لازم در برخورد با گردشگران متذکر شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه با شورای شهر جدید نیز جلسه‌ای برگزار شده است تصریح کرد: نخستین انجمن اکوتوریسم کشور در استان کرمان تشکیل شده و در حال حاضر در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری در مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد استان کرمان در حال پیگیری است و تا نتیجه نهایی دنبال می‌شود گفت: با توجه به اینکه صنعت گردشگری در جهان، توسعه اقتصادی بسیاری از کشورها را به‌دنبال دارد، تشکیل این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی کشور بسیار نیاز است.

سیاوشی با بیان اینکه مطالعه نقشه گردشگری استان کرمان در حال تدوین است افزود: دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی و گردشگری کشور در خارج از کشور از فردا به میزبانی استان کرمان به مدت دو روز برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار