رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: مناطق روستایی متولی توسعه ندارند و نیاز است مدیر توسعه و جلب مشارکت عمومی در این مناطق داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 03 September 2017
جعفر رودری صبح یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، اظهار کرد: امروز شاهد حضور ۲۲ معین اقتصادی در کنار دولت در استان کرمان هستیم که این موسسات بزرگ اقتصادی در مدیریت توسعه استان گام برمی دارند.

وی افزود: در راستای هدفمندی و پایداری ارائه خدمات دستگاه ها در نواحی مختلف به خصوص در مناطق روستایی یک شیوه نامه به عنوان الگو تدوین شده است تا خدمات دستگاه ها در جهت ارتقاء سطح معیشت مردم منطقه هم راستا شود.

رودری با بیان اینکه شیوه نامه تدوین شده به طبقه بندی افراد از لحاظ  نیازسنجی شغلی افراد، گروه سنی، جنسی، تخصصی و مهارتی می پردازد؛ گفت: این مدل براساس مدلهای تخصصی عرضه نیروی کار در منطقه با گذشت زمان و رشد جمعیت ارائه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان داشت: طراحی این شیوه نامه نقشه راه توسعه و سرمایه گذاری است و از ابتدا وضعیت موجود راه توسعه را شناسایی و خطوط کلی را تدوین می کند.

وی با اشاره به تبیین نقشه راه توسعه و سرمایه گذاری در این مدل اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در این مدل اقتصاد مقاومتی به تبیین فعالیت و اقدامات محرک اقتصادی پرداخته می شود و سند توسعه هر منطقه شکل می گیرد.

رودری ادامه داد: الگوی تامین منابع مالی سرمایه گذاری در این مدل مهم است که باید از منابع مردمی و دولتی، معین های  اقتصادی و بانک ها و موسسات اعتباری استفاده شود.

وی عنوان کرد: شکل گیری تعاونی ها و تشکل های حمایتی پس از تولید در تکامل چرخه تولید موثر است که یکسری شرکت های تعاونی با هدف کمک به پایداری به این تفکر پشتیبانی از محصول می پردازند.

رودری با تاکید به اینکه توانمند سازی جوامع محلی علاوه بر منابع مالی و فیزیکی مهم است، گفت: جلب مشارکت اجتماعی و مدیریت توسعه منطقه یکی از عوامل موثر در این مدل اقتصاد مقاومتی است و این در حالی است که مناطق روستایی متولی توسعه ندارند که باید یک مدیر توسعه و جلب مشارکت عمومی در این مناطق داشته باشیم.

وی تصریح کرد: معین های اقتصادی باید با دستگاه های اجرایی نقشه راه را در این مناطق اجرایی کنند و سند توسعه هر منطقه مشخص شود و این در حالی است که ما برای هر منطقه دفترچه مورد توافق همه نهادهای دولتی، غیر دولتی و معین اقتصادی داریم.

وی یادآور شد: شورای برنامه ریزی  استان بعد از به تصویب رسیدن این مدل اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سند حاضر به همکاری است تا  پایداری در این حوزه صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: فرصت ها و ظرفیت های زیادی در مناطق وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار