معاون سیاسی - امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه تهیه سند توسعه پایدار استان تاکید استاندار کرمان است گفت: طرح "توانمند‌سازی روستایی" در استان کرمان باید تدوین و اجرایی شود.
کد خبر: ۴۸۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 04 September 2017
حید ذکاءاسدی صبح امروز در هشتاد و هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهارداشت: تاکید و نظر استاندار کرمان بر تهیه سند توسعه پایدار استان است.

وی با اشاره به اینکه اگر برای تهیه این سند در نقطه شروع از بیکاری و اشتغال آغاز کنیم به بیراهه رفته‌ایم گفت: برای توسعه پایدار شناخت مزیت‌های نسبی در هر منطقه عامل موفقیت است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با بیان اینکه مزیت‌های نسبی برای توسعه اقتصادی روستاها در هر منطقه  باید شناسایی شود افزود: برای تهیه این سند در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی هر روستا و همچنین دستیابی به تجربیات تاریخی اقتصادی در هر منطقه بسیار با اهمیت است.

نتوانستیم در حوزه اقتصاد روستایی و توانمند‌سازی روستائیان موفق عمل کنیم

علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه معین‌های اقتصادی کارهای بسیار خوبی در مناطق خود شروع کرده‌اند خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها به سلیقه هر معین به طور جداگانه بوده که نیازمند ساماندهی است.

وی با طرح سوال اینکه آیا در استان کرمان یک طرح توانمند‌سازی جامع که مورد تایید همه باشد وجود دارد گفت: طرح توانمند‌سازی روستایی مور تایید همه در استان کرمان باید مطالعه، تدوین و اجرایی شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: خدمات زیر‌بنایی از ابتدای انقلاب به همه روستاها رفته است اما نتوانستیم در حوزه اقتصاد روستایی و توانمند‌سازی روستائیان موفق عمل کنیم.

در این جلسه یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز با اشاره به اینکه مشکلات ما در مناطق محروم در حوزه اقتصادی، فرهنگی و عدم آگاهی است اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌های روستایی حتی استفاده از حداقل سرمایه خود را بلد نیستند.

وی با اشاره به اینکه ما در کمیته امداد در اجرای طرح‌های اقتصادی به طور کامل در کنار مددجو هستیم گفت: اگر ذره‌ای از این موضوع غافل شویم مددجو منحرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه بحث بازاریابی و فروش محصولات روستایی باید تقویت شود افزود: به عنوان مثال در بحث فرش ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد اما در بازار فروش فرش مشکلاتی داریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار