مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان ۵ سال معافیت مالیاتی دارند و در نقاط محروم معافیت آنها به ۱۰ سال می‌رسد.
کد خبر: ۴۹۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 06 September 2017
محمود وفایی امروز در حاشیه برگزاری دومین روز از گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران خارج از کشور در کرمان در نشست خبری اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به نسبت سایر حوزه‌ها زودبازده نیست و این موضع یک واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه اما دولت در این سال‌ها تمام تلاش خود را برای حضور گردشگران خارجی به کشور انجام داده است گفت: نسبت به سال 92 جمعیت حضور گردشگران خارجی در استان کرمان رشد 5 برابری داشته است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در یک بررسی بیش از 20 میلیون دلار با حضور این گردشگران به استان کرمان تزریق شده است افزود: از مجوع 360 واحد اقامتی بوم‌گردی که در کشور وجود دارد، یک سوم آنها در استان کرمان است.

وی با بیان اینکه دولت برای راه‌اندازی این واحدها مشوق‌های بسیار خوبی در نظر گرفته است خاطر‌نشان کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان، 5 سال معافیت مالیاتی دارند و در نقاط محروم معافیت آنها به 10 سال می‌رسد.

وفایی با اشاره به اینکه هزینه آب، برق و گاز این واحدها نیز با تخفیف 50 درصد حساب می‌شود گفت: بیش از 10 ابنیه و خانه تاریخی در استان کرمان با ابزار قانونی برای بازسازی و به‌سازی به بخش خصوصی واگذار شده که یک ظرفیت جدید را در استان کرمان ایجاد می‌کند.

وی از سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری در استان کرمان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در استان کرمان هیچ مشکل زیرساختی در زمینه اقامت گردشگران نخواهیم داشت.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران خارج از کشور در کرمان با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان برگزار می‌شود اظهارداشت: امروز بیشتر از هر چیز به تبلیغات و معرفی فرصت‌های گردشگری در استان کرمان نیاز داریم.

در این جلسه سید‌مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر گرانی بلیط پروازهای شرکت ماهان به کرمان اظهار‌داشت: ما تذکر لازم را داده‌ایم و این موضوع پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به انتقاد قشقاوی معاون وزیر امور خارجه نیز در روز اول این گردهمایی در کرمان نسبت به گرانی بلیط پروازهای شرکت ماهان به کرمان افزود: البته نباید یک‌طرفه به قاضی رفت و باید جوانب انصاف را رعایت کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار