همزمان با سالروز عید سعید غدیر و برای پنجمین سال متوالی واقعه "غدیرخم" در شهر کرمان بازسازی شد.
کد خبر: ۴۹۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 10 September 2017

همه ساله به‌مناسبت سالروز عید سعید غدیر خم، بزرگترین عید شیعیان واقعه "غدیرخم" در نقاط مختلف استان کرمان بازسازی و بازخوانی می‌شود.

بازسازی این واقعه در شهر کرمان به همت ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین‌(ع) کرمان و با حضور بیش از ده هزار نفر از مردم ولایتمدار کرمان در نزدیکی کوه‌های قلعه‌دختر شهر کرمان انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین‌(ع) کرمان در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار‌داشت: حدود 200 نفر از عوامل هنری، فنی، تدارکات و اجرایی در این برنامه همکاری دارند.

سرهنگ پاسدار علی یحیایی با اشاره به اینکه واقعه "غدیرخم" برای پنجمین سال متوالی در شهر کرمان بازسازی می‌شود گفت: هدف اصلی از اجرای این برنامه توجه بیشتر به جایگاه ولایت و امامت است.

وی با بیان اینکه حدود سه هفته عوامل این برنامه تمرین داشته‌اند تا توانسته‌اند امروز این واقعه را بازسازی کنند افزود: تبیین این واقعه و نقش آن در پیشبرد و توسعه اسلام برای نسل جوان از اهداف برگزاری این واقعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین‌(ع) کرمان با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در این مراسم بسیار پر‌رنگ است خاطر‌نشان کرد: قطعا بیان هنرمندانه این واقعه بسیار اثر‌گذار است و امیدواریم بتوانیم شاهد گسترش مکتب تشیع و دین مبین اسلام در سر تاسر دنیا باشیم.

به گزارش تسنیم، آئین بازسازی واقعه "غدیرخم" در شهر کرمان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و همچنین پخت و توزیع آش نذری همراه بود.








اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار