معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور گفت: ۵۴۰ هزار نفر از اتباع بیگانه دوره‌های مهارت‌آموزی رایگان را آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۴۹۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 11 September 2017
محمد‌امین سازگارنژاد عصر امروز در جلسه بررسی آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، با اشاره به اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای یک نظام آموزشی چند پارچه است، اظهار داشت: تعاون و توازن در انتقال مهارت به نیروی انسانی که پیچیده‌ترین آموزش است وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز به تجهیزات، نرم‌افزارها، سخت‌افزار جدید و به روز دارد تصریح کرد: متاسفانه یک ریال تکنولوژی آموزشی به کشور وارد نشده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه باید در کنار تکنولوژی صنعتی، تکنولوژی آموزشی هم به کشور انتقال یابد گفت: از آنجا که تکنولوژی نقش اساسی در آموزش دارد، بخش‌های دانش‌بنیان باید  به واردات تکنولوژی آموزشی بپردازند.

وی با بیان اینکه باید رابطه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با صنعت گره بخورد ادامه داد: در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور امکانات وجود ندارد و این در حالی است که رابطه ما با صنعت قطع شده است.

سازگارنژاد با اشاره به اینکه از 40 هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار به بخش مهارت‌آموزی  فقط 1.2 سهم آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است افزود: برای ورود تکنولوژی آموزشی هیچ اعتباری مد نظر گرفته نشده است.

وی با تاکید به اینکه 540 هزار نفر اتباع بیگانه دوره‌های مهارت‌آموزی رایگان می‌بینند، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با مشکل روبه رو است و یک نظام آموزشی یکپارچه ندارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به مهارت‌آموزی کوتاه مدت در دانشگاه‌ها و مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در حین خدمت تصریح کرد: این آموزش‌ها از اقدامات نهادها در راستای مهارت‌آموزی است.

وی با تاکید به اینکه باید رابطه بین صنعت و سازمان فنی و حرفه ای کشور محکم شود، گفت: در استان کرمان در قلعه گنج همکاری جدید با بنیاد علوی، مستضعفان و کمیته امداد فرصت خوبی در راستای اشتغال زایی در منطقه  ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار