رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش فنی و حرفه ای نیاز به تجهیزات، نرم افزارها، سخت افزارهای جدید و فرصت دارد و این در حالی است که یک ریال تکنولوژی آموزشی به کشور وارد نشده است.
کد خبر: ۴۹۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 11 September 2017
محمد امین سازگارنژاد عصر یکشنبه در جلسه بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان کرمان، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای یک نظام آموزشی چند پارچه است به این معنا که تعاون و توازن در زمینه انتقال مهارت به نیروی انسانی که پیچیده ترین آموزش است وجود ندارد.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای نیاز به تجهیزات، نرم افزارها، سخت افزارهای جدید و فرصت دارد و این در حالی است که یک ریال تکنولوژی آموزشی به کشور وارد نشده است.

سازگار نژاد با اشاره به لزوم انتقال تکنولوژی آموزشی گفت: باید در کنار تکنولوژی صنعتی، تکنولوژی آموزشی هم انتقال یابد و در این راستا دستگاه های اجرایی از هیچ کمکی دریغ نکنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: از آنجا که تکنولوژی نقش اساسی در آموزش دارد، بخش های دانش بنیان باید  به واردات تکنولوژی آموزشی بپردازند.

وی ادامه داد: در سازمان فنی و حرفه ای کشور امکانات وجود ندارد بنابراین باید  مهارت ها باهم گره بخورد و همه صنایع به کارگاه های آموزشی مهارت آموزی مجهز شوند و این در حالی است که رابطه ما با صنعت قطع شده است.

سازگار نژاد گفت: از ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار به بخش مهارت آموزی فقط ۱.۲ برای آموزش فنی و حرفه ای تخصیص داده شده است که برای ورود تکنولوژی آموزشی هیچ اعتباری مد نظر گرفته نشده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مهارت آموزی رایگان ۵۴۰ هزار نفر اتباع بیگانه، اظهار کرد:  آموزش فنی و حرفه ای کشور با مشکل روبرو است و یک نظام آموزشی یکپارچه ندارد.

وی با اشاره به اقدامات مهارت آموزی در کشور، عنوان کرد: مهارت آموزی کوتاه مدت در دانشگاها و مهارت آموزی سربازان وظیفه در حین خدمت از اقدامات نهادها در راستای مهارت آموزی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید به اینکه باید رابطه بین صنعت و سازمان فنی و حرفه ای کشور محکم شود، گفت: در استان کرمان در قلعه گنج فرصت خوبی در راستای اشتغال زایی در منطقه  ایجاد شده است.

سازگارنژاد بیان داشت: باید  در راستای اشتغال زایی به جای عرضه مداری سفارش پذیر باشیم و بدانیم چه نفرات چه مشاغلی وجود دارند تا  آموزش های مهارت آموزی را در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید در شورای عالی آموزش برنامه ای تدوین شود تا براساس آن بدانیم چه جهت هایی  در راستای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال دنبال کنیم و این در حالی است که سازمان فنی و حرفه ای خود را برای اجرای برنامه های جهت دار تجهیز می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار