نماینده مردم کرمان و راور گفت: بیش از دو هزار تبعه بیگانه در استان کرمان فرصت های کاری را اشغال کرده اند.
کد خبر: ۴۹۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 11 September 2017
محمدمهدی زاهدی عصر یکشنبه در جلسه بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان کرمان اظهار کرد: در بحث آموزش مهارتی مسئولیت بر عهده کمیسیون مجلس است که از نظر نظری و قانونی در چند سال گذشته کارهای بزرگی در این زمینه کلید خورده است.

وی با اشاره به اینکه در کمیته آموزشی، مهارت آموزی را دنبال کرده ایم، گفت: ارتباطات گسترده، هم‌گرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف متولی آموزش از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی وجود ندارد.

زاهدی ادامه داد: هر کدام از دستگاه های متولی آموزش راه خود را می روند به گونه ای که در یک دستگاه بین دو زیرمجموعه از خودشان اختلاف و رقابت تخریبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه طرحی در مجلس در دوره قبل تهیه کرده ایم که شورای نگهبان ارسال شده است، افزود: در این طرح شورای عالی هماهنگی آموزش، سیاست گذاری ها و ماموریت هایی در حوزه فنی و حرفه ای در راستای هم افزایی بین دستگاه ها در اختیار آنها می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: بیش از دو هزار اتباع بیگانه در استان کرمان فرصت های کاری را ربوده اند.

زاهدی با اشاره به اینکه باید در حوزه مهارت آموزی خلق بودجه کنیم، عنوان کرد: بودجه خوبی در حوزه مهارت آموزی تخصیص داده شده است و این در حالی است که نزدیک یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در این حوزه تخصیص داده شده است.

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اقدامات دستگاه های اجرایی متولی آموزش تا سال ۱۴۰۰ پیشبینی شده است که باید به کجا برسند.

وی یاد آور شد: از فارغ التحصیلان دانشگاهی می خواهم به سازمان فنی و حرفه ای مراجعه در کنار علم مهارت آموزی کنند.

زاهدی بیان داشت: باید در تمامی زندان های کشور یک واحد مهارت آموزی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار