رئیس دادگستری شهرستان راور افزایش آمار طلاق در این شهرستان را نگران کننده دانست و گفت: انتخاب گزینه طلاق، راه حل خروج از مشکلات نیست.
کد خبر: ۴۹۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 11 September 2017
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، محمدرضا سنجری بر ضرورت توجه بیشتر بر تربیت فرزندان در خانواده تاکید کرد و  اظهار داشت: ریشه تمام بی بند و باری ها و قانون گریزی کودکان و نوجوانان در خانواده  ناسالم و ناکارآمد است.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در راور گفت: بیکاری و فقر اقتصادی از عوامل موثر در فروپاشی نظام خانواده ها است و اعتیاد هم بر مشکلات موجود دامن می زند .

سنجری افزود: راور یک شهر مذهبی است و با  توجه به عرق مذهبی و روحیه حاکم بر مردم انتظار می رود تا میزان طلاق در این  شهر به حداقل برسد لکن آمار و ارقام گویای حقیقتی تلخ است.

 وی افزود: جامعه ما یک جامعه  اسلامی است و آیات و احدایث زیادی در رابطه با نهی از طلاق وجود دارد لکن وجود عواملی سبب سرعت بخشیدن به این حرکت شوم شده است.

رئیس دادگستری راور وضعیت اقتصادی و اعتیاد را از جمله عوامل بارز و موثر در تشدید مسائل خانوادگی دانست و گفت: اقتصاد  نقش مهمی در تقویت و حفظ بنیان خانواده  دارد و چنانچه نیازهای افراد تامین نشود به دنبال مشکلات وارده جدایی به عنوان یک راه  حل بین زوجین پذیرفته می  شود.

سنجری فرزندان را قربانیان اصلی طلاق در جامعه دانست و گفت: به دنبال بروز اختلافات خانوادگی در بین زوجین فرزندان بدترین  صدمات را متحمل می شوند.

وی با اشاره به بزهکاری کودکان و نوجوانان در جامعه افزود: ریشه  تمام بی بند و باری ها و قانون گریزی کودکان و نوجوانان در  خانواده ناسالم و ناکارآمد است و اگر تربیت و توجه در خانواده ها نباشد شاهد افزایش جرائم بیشتر در سنین پایین خواهیم بود.

سنجری صبر و گذشت در زندگی را  لازمه یک  زندگی آرام  دانست و گفت: هر چند که در قانون، طلاق برای مواقع ضروری  پیش بینی شده  است لکن این امر نباید دست آویزی برای خاتمه بخشیدن به روابط خانوادگی باشد و لازم است تا زوجین با صبر و  حوصله و سعه صدر نسبت به حل مشکلات و برقراری آرامش در زندگی همت کنند.

رئیس دادگستری شهرستان راور با اشاره به آسیبهای بعد از طلاق گفت: بسیاری از زوجین گمان می کنند که طلاق تنها راه  نجات  از مشکلات زندگی است و برای فرار هر چه زودتر از مخمصه زندگی به طلاق روی می آورند در حالیکه طلاق آغاز مسائل و  مشکلاتی است که در جامعه متوجه آنها خصوصا زنان می شود.

سنجری اظهار داشت: راههای زیادی وجود دارد که زوجین را به یک زندگی ایده ال و توام با آرامش نزدیک می کند و طلاق اولین  راه  نیست .

وی افزود: بسیاری از بزهکاری ها و انحرافات اخلاقی موجود در جامعه ریشه در طلاق  دارد و اگر این معضل مرتفع شود راه بر بسیاری از نابسامانیها و آسیبهای اجتماعی بسته خواهد شد .

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: مشاوره و آموزش قبل از ازدواج نقش مهمی در تقویت سیستم خانواده دارد و از ضروریات است.

سنجری اظهار داشت: راه اندازی واحدهای مشاوره قبل از ازدواج و همچنین آموزش مهارتهای زندگی می تواند زوجین را در پذیرش نقش خود در زندگی  مشترک و مواجه با مشکلات یاری کند.

وی گفت: میانگین سنی طلاق در نوسان است و اگر در گذشته تنها زوجین جوان برای جدایی به دادگاه مراجعه می کردند امروز شاهد حضور زوجین میان سال و حتی سالخورده در محاکم خانواده هستیم .

سنجری نقش سازمانها و ادارات را در رفع مشکلات و بهبود سازی روابط  خانوادگی بسیار موثر دانست و  گفت: رفع  آلودگی ها و مشکلات ناشی از طلاق وظیفه یک شخص یا یک سازمان نیست بلکه دستگاههای اجرایی خصوصا دستگاههای متولی نقش سازنده ای دراین جریان دارند و یک عزم ملی را می طلبد.

سنجری با تقدیر از عملکرد مسئولان شهرستان در تعامل با  دستگاه  قضایی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و تعامل همه جانبه مسئولان گامهای اساسی در جهت رفع مشکلاتی که بر اختلاف خانوادگی دامن می زند بر داشته شود و آمار طلاق و مسائل خانوادگی کاهش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار