مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان گفت: بانک اطلاعاتی تخصصی روستاهای استان کرمان در ۶۳ موضوع تهیه شده و در دهیاری‌ها موجود است.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 13 September 2017
هادی شهسوارپور امروز در نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان‌های کرمان و راور که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد اظهار داشت: 190 روستا در استان کرمان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی اشتغال روستایی و جوامع محلی در این روستاها با طرح "سراج" در حال تهیه و اجرا است گفت: بحث اشتغال روستایی و اقتصاد مقاومتی در این روستاها بسیار مورد تاکید است.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه حدود 41 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند افزود: بانک اطلاعاتی تخصصی روستاهای استان کرمان در 63 موضوع تهیه شده و در دهیاری‌ها موجود است.

وی با اشاره به اینکه در این بانک تمامی مباحث فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و ظرفیت‌های روستا شناسایی شده است بیان کرد: تمام موارد و مشکلات روستاها در این بانک آمده و شوراهای اسلامی می‌توانند در راستای توسعه روستا از آن استفاده کنند.

شهسوارپور با اشاره به اینکه تعداد دهیاری‌های مستقر در روستاهای استان دو هزار و 84 دهیاری است که با وجود دو هزار و 524 شورای اسلامی خدمات به مردم می‌دهند خاطر‌نشان کرد: شوراهای اسلامی جدید در انتخاب دهیار از افراد با تجربه استفاده کنند و برای دهیاران سابق هزینه‌های زیادی در جهت آموزش انجام شده است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید با برگزاری نشست‌های مشورتی بحث ظرفیت‌شناسی روستا را جدی گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق و تهیه برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت پنج ساله، این برنامه را به دهیار تحویل دهد و از او بخواهند.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه عمده انرژی ما در بحث اشتغال در روستاها است افزود: تاکنون حدود 150 طرح اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف در روستاها در حال اجرا است و پیشرفت خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه از هرگونه سیاسی‌کاری در روستاها باید جلوگیری شود اظهار‌داشت: شوراهای اسلامی از مسائل حاشیه‌ای خود‌داری و فقط به فکر خدمت به مردم باشند چرا که با سیاسی‌کاری مردم ضرر خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار