استاندار کرمان با اشاره به اینکه برجستگی ویژه دفاع مقدس شفافیت و اعتماد مردمی بود گفت: نتوانستیم مخزن گرانقدر دوران دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنیم.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 13 September 2017
علیرضا رزم‌حسینی امروز عصر در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان اظهار‌داشت: دفاع مقدس تاریخی از حماسه و فداکاری‌های ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه مردم با همه کمبودها و مظلومیتها، مقتدرانه در مقابل دشمنان تا دندان مسلح از سراسر دنیا ایستادند و مقاومت کردند گفت: تجلیل از ایثارگرانی که در آن دوران پایداری را سرلوحه زندگی خود قرار دادند وظیفه همگانی است.

استاندار کرمان افزود: انسان‌های زیادی بودند که در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی را کشیدند و در حال حاضر در گمنامی زندگی می‌کنند و اصلا حاضر نیستند که نامی از آنها در جایی آورده شود چرا که کار را برای رضای خدا انجام دادند.

وی با بیان اینکه نتوانستیم مخزن گرانقدر دوران دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کنیم، خاطر‌نشان کرد: برجستگی ویژه دفاع مقدس شفافیت و اعتماد مردمی بود و بعد از جنگ نتوانستیم این شفافیت را دنبال کنیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه شفافیت باعث شده بود که مردم در همه صحنه‌های دفاع حاضر و در صحنه باشند گفت: در جنگ تحمیلی همه پای کار بودند و وحدت رویه داشتند و یکصدا در جبهه‌ها حضور داشتند و امروز هم اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی موفق باشیم باید شفافیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرماندهان جنگ از جوانان حدود 20 سال انتخاب شده بودند افزود: چرا الان اجازه نمی‌دهند یک جوان استاندار شود و اگر باز هم به جوانان میدان می‌دادند قطعا در عرصه‌های مختلف پیروز می‌شدیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس وجود داشت و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس تدبیر، عقلانیت و تلاش بیشتر و وقت گذاشتن بود تصریح کرد: باید تاریخ دفاع مقدس بیشتر از گذشته در جامعه بازگو شود و هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای این کار است.

وی با اشاره به نقش استان کرمان در دوران دفاع مقدس و حضور لشکر 41 ثارالله در جبهه گفت: استان کرمان همیشه در دوران دفاع مقدس پیشگام بود و بعد از جنگ نیز با تاسیس موزه دفاع مقدس، تشکیل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین برگزاری نخستین کنگره شهدای استان در این عرصه پیش‌قدم بوده است.

رزم‌حسینی سرکشی از خانواده معظم شهدا را وظیفه همه مسئولان و مدیران استان عنوان کرد و افزود: در بازدید از خانواده شهدا در مرحله اول خودمان نیازمندیم و باید برای خودمان هم شده پای صحبت این خانواده‌ها بنشینیم.

وی با اشاره به کرمانی بودن نویسنده کتاب "آن بیست و سه نفر" و تقریض رهبر معظم انقلاب بر این کتاب و همچنین کرمانی بودن 18 نفر از این افراد از استان کرمان اظهار‌داشت: نمادی از این کتاب در یادبود آن بیست و سه نفر در کرمان طراحی و به‌صورت یک المان نصب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار