مدیر‌کل آموزش و پرورش کرمان گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی می‌شود تا ده روز آینده ۸۰ هزار نفر دیگر اضافه شود.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 13 September 2017
محمد محسن‌بیگی امروز عصر در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان اظهار‌‌داشت: در حال آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید هستیم و تاکنون 500 هزار دانش‌آموز در مدارس استان کرمان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا ده روز آینده 80 هزار نفر دیگر اضافه شود گفت: 4 هزار و 500 مدرسه دولتی و حدود 800 مدرسه غیردولتی در استان کرمان برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: همه ساله همزمان با نواختن زنگ بازگشایی مدارس، زنگ مقاومت و ایثار نیز در سطح مدارس استان نواخته می‌شود و برای این روز برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده است.

وی از خاطره‌گویی رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس در مدارس استان در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: روز چهارشنبه 6 محرم امسال نیز یادواره شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم(ع) تحت عنوان همایش "احلی من العسل" با حضور دو هزار نفر از دانش‌آموزان در مصلی کرمان برگزار می‌شود که امسال این همایش با یاد نوجوانان شهید دفاع مقدس همراه است.

در این جلسه امیری‌خراسانی مدیر‌کل ورزش و جوانان استان کرمان نیز با اشاره به اینکه تیم‌های اعزامی ورزشی از استان کرمان در ایام هفته دفاع مقدس با نام شهدا اعزام می‌شوند اظهار داشت: در بحث ورزش‌های همگانی برنامه‌های صبحگاهی با محوریت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا همراه است.

به گزارش تسنیم علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه در ایام برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس پنج برنامه محوری در استان کرمان برگزار می‌شود گفت: جشنواره داستان‌نویسی کوتاه بین جوانان در این هفته در کرمان برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در ایام هفته دفاع مقدس در کرمان بلیط سینماها نیم‌بهاء و موزه هنرهای معاصر صنعتی نیز رایگان است.

مهدی صدفی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و مبلغین را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواستار شد و تصریح کرد: روز جمعه 24 شهریورماه جاری همایش مداحان استان کرمان در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار