مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه امسال عاشورایی‌ترین هفته دفاع مقدس در استان کرمان برگزار می‌شود گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار "من انقلابی‌ام" برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 13 September 2017
سرهنگ پاسدار محمد‌مهدی ابوالحسنی امروز عصر در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان که به ریاست رزم‌حسینی استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری برگزار شد، اظهار‌‌داشت: امسال هفته فاع مقدس با آغاز ماه محرم همزمان شده است و به همین جهت برنامه‌های خاصی در این حوزه تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال عاشورایی‌ترین هفته دفاع مقدس در استان کرمان برگزار می‌شود گفت: در طول تاریخ شیعه هیچ مقطعی از تاریخ مانند دوران دفاع مقدس به عاشورا شباهت ندارد و رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با تاسی از عاشورا حماسه بزرگی را خلق کردند.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به اینکه حدود 200 هزار شهید در این دوران تقدیم اسلام شده و تقریبا در هر روز 70 نفر شهید شده‌اند، افزود: همه وقایع عاشورا در دوران جنگ تکرار شد.

وی هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ترویج روحیه ایثار و شهادت و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و خاطر‌نشان کرد: تبیین نقش ولی‌فقیه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برنامه‌ها رویکرد هفته دفاع مقدس است.

ابوالحسنی با بیان اینکه روحیه مقاومت و شهادت‌طلبی باید در بین نسل جوان ما نهادینه‌سازی شود گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با شعار "من انقلابی‌ام" برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم در این جلسه سرهنگ پاسدار قوام مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان نیز با اشاره به اینکه رژه نیروهای مسلح استان کرمان به‌مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با محوریت سپاه برگزار می‌شود گفت: هر ساله در این ایام یکی از عملیات‌های دفاع مقدس بازروایی می‌شود که امسال نقش غواصان در دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس کرمان بازروایی می‌شود.

وی از بازدید موزه دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس به‌صورت رایگان خبر داد و افزود: برنامه‌هایی تحت عنوان شبی با شهدا توسط پایگاه‌های بسیج برنامه‌ریزی شده که در این ایام برگزار می‌شود.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز با اشاره به اینکه غبارروبی قبور مطهر شهدا به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در روز پنجشنبه 6 مهر‌ماه در گلزارهای شهدای سراسر استان برگزار می‌شود تصریح کرد: در این ایام بازدید از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین برگزاری یادوراه‌های شهدا در برنامه است.

به گزارش تسنیم در این جلسه محمد‌حسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان نیز از چاپ کتاب نمایش‌های دفاع مقدس برگزفته از کتاب "آن بیست و سه نفر" و کتاب "جراحی در خاکریز" خبر داد و گفت: کارگاه مستمر نمایشنامه نویسی از این کتب در حوزه هنری استان برگزار شده و در حال حاضر آماده اجرای این نمایش‌ها در استان و در هفته دفاع مقدس هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار