مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مدارس شناسایی شده غیراستاندارد استان مقاوم‌سازی و یا نوسازی شده است گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در ۹۳۴ مدرسه در استان کرمان نسبت به سیستم گرمایشی استانداردسازی شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 13 September 2017
غلامرضا رجایی با اشاره به اینکه فضای فیزکی مناسب و استاندارد در محیط‌های آموزشی تاثیر زیادی در میزان فراگیری و آموزش دانش‌آموزان دارد اظهارداشت: این فضا در آموزش بهتر و راحت‌تر مربیان و معلمان نیز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان در زمینه شناسایی مدارس غیراستاندارد در استان کرمان تصریح کرد: مدارس غیر استاندارد استان کرمان را با اولویت موارد خطرآفرین شناسایی و نسبت به مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی مدارس استان اقدام کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با بیان اینکه هنوز هم مدارس غیر استاندارد در استان کرمان وجود دارد افزود: در صورت تامین اعتبار بقیه مدراس غیراستاندار استان نیز مقاوم‌سازی و بازسازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد مدارس شناسایی شده غیراستاندارد استان کرمان مقاوم‌سازی و یا نوسازی شده است گفت: مدارس باقیمانده نیز با تامین اعتبار تا سال‌های آینده اصلاح می‌شوند.

رجایی با اشاره به اجرای طرح استاندارد‌سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از سال 92 در استان کرمان خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش مدارس غیراستاندارد استان کرمان در زمینه وسائل گرمایشی شناسایی و اصلاح شده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال 92 تا کنون 5 هزار و 700 کلاس درس در 934 مدرسه در استان کرمان نسبت به سیستم گرمایشی استانداردسازی شده‌اند گفت: برای استاندار‌سازی سیستم گرمایشی 116 مدرسه در استان کرمان نیز در سال جاری اقدام می‌کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه تبدیل سیستم‌های گرمایشی قدیمی به سیستم‌های جدید و متمرکز هزینه زیادی دارد گفت: در راستای امنیت جان دانش‌آموزان و تهویه مناسب فضای آموزشی این موضوع اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 135 هزار مترمربع از محوطه مدارس استان کرمان آسفالت شده است گفت: آسفالت 11 هزار مترمربع از محوطه مدارس استان در دست اقدام است که تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار