مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری یادواره بیش از ۳۰ شهید مدافع حرم در رفسنجان خبر داد و گفت: نخستین جلسه هم‌اندیشی زنان نویسنده دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 18 September 2017
سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با آغاز محرم اظهار داشت: جنگ ما شباهت‌های زیادی با واقعه عاشورا داشت و ما امسال عاشورایی‌ترین هفته دفاع مقدس را داریم.

وی با بیان اینکه عاشورا، عبرت‌ها و اخلاق آن در تمام دوران جنگ و دفاع مقدس آمیخته بود تصریح کرد: چه بسیار طفلان شش‌ ماهه‌ای که در بمباران‌ها به شهادت رسیدند در صحنه دفاع مقدس هزاران قاسم و علی‌اکبر و حبیب‌ابن‌مظاهر برای دفاع از اسلام و حقیقت خونشان بر زمین ریخت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دعاها و وداع‌های شب‌های عملیات شباهت زیادی با وداع شب عاشورا داشت افزود: امروز در تمامی هیت‌های ما روح حماسه، جهاد و شهادت دمیده شده و شهید حججی‌ها در دل همین هیئت‌ها رشد یافتند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز دفاع مقدس و ترویج فرهنگ دفاع، شهید و شهادت در جامعه به جایی رسیده که مردم و جوانان ما به صورت خود جوش در این زمینه اقدام می‌کنند افزود: جریانات مردمی امروز جریان دفاع مقدس را چون عاشورا از طریق برگزاری یادواره‌های شهدا و کارهای فرهنگی در جامعه گسترش می‌دهند.

ابوالحسنی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمان گفت: 800 گلزار شهید و 84 حرم شهدای گمنام در استان کرمان در روز پنجشنبه 6 مهرماه غبارروبی، عطرافشانی و گلباران می‌شود.

وی از برگزاری بیش از 50 یادواره شهید در هفته دفاع مقدس امسال در استان کرمان خبر داد و افزود: سه‌شنبه چهارم مهرماه یادواره بیش از 30 شهید مدافع حرم در رفسنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تجلیل از سربازان عرصه علم و فناوری در پادگان 05، شهید باهنر و پادگان ارتش را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد وافزود: رزمایش غواصی دفاع مقدس با محوریت عملیات کربلای چهار همزمان با نماز مغرب و عشا در موزه دفاع مقدس کرمان از سه‌شنبه آغاز می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه پوستر به روایت سردار سلیمانی خبر داد و افزود: در این هفته کتب دفاع مقدس با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

ابوالحسنی برگزاری شب شعر و خاطره، همایش پیاده‌روی، اجرای نمایش عاشورایی و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه کتاب کودک و دفاع مقدس، مسابقه سلفی با یادگارن دفاع مقدس و خانواده شهدا و برگزاری نمایشگاه عکس را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: ویژه برنامه در امتداد عاشورا در روستای جواران با رونمایی از آلبوم شهدای جواران برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی زنان نویسنده دفاع مقدس در کرمان خبر داد و گفت: رونمایی از ده جلد کتاب دفاع مقدس و رونمایی از کتاب حماسه و رسانه مشتمل بر 10 جلد، حضور راویان در کنار مداح و سخنران در هیأت‌های مذهبی و برپای 250 موکب انصارالمهدی در 250 مدرسه در کرمان در این هفته خبرداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار