رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری یک جاعل حرفه‌ای در کرمان خبر داد و گفت: جعل اسناد بانکی و اداری، گواهی پایان تحصیلات، پروانه کسب و فعالیت نمایندگی از جمله تخلفات این متهم است.
کد خبر: ۴۹۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 19 September 2017
به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، علی شفیعی با اشاره به دستگیری کلاهبردار و جاعل هزار چهره در کرمان اظهارداشت: طی یکسری اقدامات اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم عملیات حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان مشخص شد فردی با هویت (م.م) و با همدستی دو نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده در سطح کشور کرده است.

وی با اشاره به بازرسی منزل تیمی متهم گفت: در این بازرسی مشخص شد وی به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جعل مهر و امضای افراد مختلف از جمله قضات، وکلا، سردفتران، پزشکان متخصص، فرماندهان انتظامی و مسئولان و کارشناسان ادارات را ‌کرده است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان عنوان کرد: متهم با راه‌اندازی یک موسسه حقوقی و دفتر وکالت قلابی و با دادن وعده‌های توخالی اقدام به اخذ مبالغ کلانی از شهروندان می‌کرده.

وی گفت: متهم چندین مرتبه با تغییر چهره و ایفای نقش‌های مختلف از جمله وکیل، پزشک و قاضی اقدام به سوء‌استفاده از افراد ناآگاه را کرده است.

شفیعی عنوان کرد: در بررسی اسناد جعلی مکشوفه مشخص شد وی  اوراق ادرات مختلفی از جمله شهرداری، ثبت‌احوال، علوم پزشکی، اقتصاد و دارایی، ثبت اسناد واملاک، سازمان زندان‌ها، کارشناسان رسمی دادگستری را در استان‌های متعددی از جمله تهران، البرز، قم، یزد و کرمان جعل کرده است.

وی گفت: فرد دستگیر شده دارای سوابق و محکویت‌های متعدد کیفری از جمله حمل و نگهداری موادمخدر، جعل، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع و روابط نامشروع است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان بیان داشت: متهم با عناوین گوناگونی در شبکه‌های مختلف  اجتماعی از جمله تلگرام، میهن‌گرام،موبوگرام و ایسناگرام اقدام به اغفال و اخاذی از دختران و زنان جوان کرده است.

 وی با بیان اینکه متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است، گفت: در این رابطه دو نفر از جمله دستیار اول متهم که خانمی به نام (س.م) می‌باشد نیز دستگیر شده است.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: در این رابطه یک دفتر کار به همراه یک واحد مسکونی پلمپ و همچنین یک دستگاه رایانه(pc)، لپ‌تاپ، تبلت، پرینتر، تعدادی تلفن همراه به همراه سایر لوازم و دستگاه‌های دیگر توقیف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار