در شهر کرمان کارگاه کوچک خیاطی وجود دارد که حدود سه ماه است کار دوخت ۱۴ هزار دست لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۴۹۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 19 September 2017
محرم که از گرد راه می‌رسد دل‌ها نیز غم‌دار و اندوهگین می‌شود اما دلهایی وجود دارد که از ماه‌ها قبل‌تر از فرا رسیدن ماه عزای حسینی به استقبال رفته و فضا را برای این ماه آماده می‌کنند.
 
در این میان در کرمان کارگاه خیاطی کوچکی وجود دارد که از حدود سه ماه گذشته کار دوخت  14 هزار دست لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی مهدیه مسجد مقدس صاحب‌الزمان‌(عج) کرمان را انجام می‌دهد و بانوانی با نیتی پاک و خالصانه دستان و چشمان خود را به این امر مقدس اختصاص داده‌اند.
 
 
این کارگاه که بسیار کوچک و محقر است، شاهد حضور بانوانی است که به عشق شیرخواره شهید کربلا از صبح تا نزدیکی غروب و در این اواخر به‌صورت شبانه‌روزی با چند چرخ خیاطی کار دوخت لباس برای برخی از مناطق استان کرمان را انجام می‌دهند.
 
 
علی‌اکبر اسماعیل‌زاده از خادمین مهدیه مسجد مقدس صاحب‌الزمان‌(عج) کرمان با اشاره به اینکه کار دوخت لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی در کرمان از سال 1392 آغاز شد اظهار‌داشت: همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در مهدیه مسجد مقدس صاحب‌الزمان‌(عج) کرمان با هماهنگی مجمع جهانی علی‌اصغر‌(ع) برگزار می‌شود و هر سال تعداد کمی لباس برای این مراسم به ما اختصاص داده می‌شد.
 
14 هزار دست لباس ویژه همایش شیرخوارگان حسینی در کرمان دوخته می‌شود
 
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه این مراسم در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود و به‌همین دلیل هر ساله تعداد کمی لباس به ما داده می شد گفت: مسئولان مهدیه تصمیم گرفتند که این لباس‌ها در کرمان دوخته شود و در سال اول حدود 320 دست لباس ویژه همایش در این کارگاه دوخته شد.
 
اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد 12 هزار دست لباس تهیه شد و امسال 14 هزار دست لباس دوخته می‌شود افزود: این کارگاه از اواخر خرداد‌ماه امسال فعالیت خود را شروع کرده و کار خرید پارچه به‌صورت عمده نیز از مدت‌ها قبل از تهران انجام شده است.
 
 
وی با بیان اینکه این لباس‌ها به‌صورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان در مراسم قرار می‌گیرد و به شهرستان‌های بم، زرند، کهنوج، منوجان و شهربابک و داخل شهرستان کرمان نیز توزیع می‌شود خاطر‌نشان کرد: در این کارگاه مراحل برش، دوردوزی پارچه، دوختن لباس، سرگیری لباس، اتو زدن، تا زدن لباس، بسته‌بندی و کنترل کیفیت انجام می‌شود و در نهایت یک بسته فرهنگی از تن‌پوش و روسری سبز علوی، یک بسته نبات تبرکی و پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان‌(عج) به‌صورت متحد‌الشکل تقدیم می‌شود.
 
دبیر همایش شیرخوارگان حسینی کرمان با اشاره به اینکه لباس دوخته شده در کرمان دقیقا شبیه لباس تهیه شده در مجمع جهانی علی‌اصغر‌(ع) است گفت: همه ساله تعدادی از این لباس‌ها در شیرخوارگاه‌ها و بیمارستان‌های کرمان نیز بین نوزادان توزیع می‌شود و امسال نیز در ایام ماه محرم این کار انجام می‌شود.
 
 
 نگاه به درون کارگاه و تماشای بانوانی که از هر سلیقه‌ای اما با یک هدف جمع شدن زیر خیمه امام حسین‌(ع) آن هم دوخت لباس شیرخوارگان حال و هوای معنوی بسیار خاصی دارد، در این میان صدیقه بنی‌اسد که صاحب آن کارگاه خیاطی کوچک است اما انکار می‌کند اظهار‌داشت: غیر از خادمین مهدیه مسجد مقدس صاحب‌الزمان‌(عج) کرمان که در اینجا کار می‌کنند خانم‌های زیادی برای دوخت لباس‌ها به اینجا می‌آیند و هر کدام دارای روحیات خاصی هستند.
 
 
وی با اشاره به اینکه در اینجا حتی شاهد حضور خانم‌هایی هستیم که حجاب کامل ندارند اما ما از آنها استقبال می‌کنیم گفت: مهمان‌ها ما از همه تیپ آدمی هستند اما اینجا که آمدند با وضو کار می‌کنند و در حین کار کردن نیز ذکر خدا و ائمه‌اطهار‌(س) را بر لب دارند و هنگام اذان نیز برای شرکت در نماز جماعت به مسجد امام زمان‌(عج) که در نزدیکی کارگاه خیاطی است، مراجعه می‌کنند.
 
بنی‌اسد با بیان اینکه در این چند سال شاهد وقایع زیادی بوده‌ام که بعضی از آنها قبال بیان نیست و شبیه معجزه بوده است افزود: تعدادی از خانم‌هایی که در اینجا کار می‌کنند بعد از چند سال که خداوند به آنها فرزند نداده بود، به‌واسطه دوخت این لباس‌ها و نیتی که داشته‌اند، صاحب فرزند می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه حتی اضافی پارچه‌ها و سرنخ‌های این لباس‌ها دور ریخته نمی‌شود و برای متکای مریض استفاده می‌کنند بیان کرد: این خانم‌ها اعتقاد دارند از آنجا که با ذکر این لباس‌ها برش داده می‌شود و سر‌نخ‌ها قیچی می‌شود باید از آنها نگهداری کرد.
 
 
صاحب این کارگاه خیاطی با بیان اینکه روزهای آخر معمولا کارگاه شلوغ‌تر می‌شود و خانم‌ها می‌گویند که روزهای آخر وقت مزد گرفتن از ارباب است گفت: در تمام ساعات دوخت لباس‌ها در فضای کارگاه از مداحی‌ها استفاده می‌شود و چندین نوبت زیارت عاشورا قرائت می‌شود.
 
بنی‌اسد در حالی که بغض چندین مرتبه باعث شد، نتواند حرف‌هایش را تا انتها بگوید و مصاحبه ما قطع می‌شد افزود: در سال گذشته خانمی در اینجا فعالیت می‌کرد که دخترش 12 سال بود که بچه‌دار نشده بود، ظاهرا اینجا در هنگام دوخت لباس‌ها با حالتی از علی‌اصغر امام حسین‌(ع) می‌خواهد که دخترش صاحب فرزند شود و و امسال همان خانم با نوه‌اش که دختر هست در کارگاه حضور دارد و دخترش نیز آمده است.
 
 
همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در مهدیه مسجد مقدس صاحب‌الزمان‌(عج) کرمان همزمان با سراسر کشور در صبح روز جمعه 31 شهریور‌ماه جاری از ساعت 6 صبح با شکوه بسیار خاص برگزار و برنامه‌های این مراسم از نیمه شب با برنامه‌های معنی از جمله قرائت ادعیه در مهدیه آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار