مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۶۰ هزار دانش آموز کلاس اولی در مقطع ابتدایی مهرماه امسال در کلاس های درس استان کرمان حاضر خواهند شد.
کد خبر: ۴۹۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 19 September 2017
محمد محسن بیگی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسب بازگشایی مدارس اظهار داشت: جشن شکوفه ها ویژه دانش آموزان کلاس اول ابتدایی چهارشنبه هفته جاری در سطح مدارس استان کرمان برگزارمی شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۶۰ هزار دانش آموز کلاس اولی در ابتدایی مهرماه در کلاس های درس حاضر خواهند شد.

محسن بیگی گفت: سال گذشته ۵۷۰ هزار دانش آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در سراسر استان تحصیل کرده اند که پیش بینی می شود تعداد آنها در سال جاری به ۵۸۰ هزار نفر برسد.

وی افزود: ۴۵ هزار نفر معلم در سراسر استان کرمان مسئولیت تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه  بازماندگان از تحصیل در دوران ابتدایی وجود ندارد، عنوان کرد: در مقطع ابتدایی دسترسی به تحصیل ۱۰۰ وجود دارد و آمار بازماندگان از تحصیل در این مقطع  به صفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته ۲۴۳ مدرسه متوسطه زیر پنج نفر دانش آموز در سراسر استان کرمان راه اندازی شد تا شرایط تحصیل برای همگان وجود داشته باشد.

محسن بیگی  تصریح کرد: ۹۸.۶ درصد نرخ گذر دانش آموزان از ابتدایی به متوسطه در سطح استان بوده است که در این زمینه ۲.۵ درصد افزایش داشته ایم.

کسب ۶۸۰ رتبه سه رقمی کنکور توسط کرمانی ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان ۲۴۰ مدرسه شبانه روزی برای کمک به آموزش دانش آموزان در مقطه متوسطه در سطح استان کرمان دایر است.

محسن بیگی عنوان کرد: دانش آموزان استان کرمان در جشنواره جوان خوارزمی رتبه اول و در جشنواره نوجوان خوارزمی هشت رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در کنکور امسال ۶۸۰ نفر از دانش آموزان استان کرمان رتبه زیر هزار کسب کرده اند  و همچنین در حوزه مسائل فوق برنامه نیز رتبه اول کشوردر زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را کسب کرده ایم .

محسن بیگی  با اشاره به اینکه بدون کمک والدین دانش آموزان نمی شود مدرسه را اداره کرد، بیان داشت: در مدارس دولتی اعتبارات دولتی کفاف هزینه های مدرسه را نمی دهد و به همین دلیل والدین دانش آموزان به صورت دلخواه به مدرسه فرزند خود کمک می کنند و در کمک کردن به مدارس هیچ اجباری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در خوشبینانه ترین حالت ممکن تنها ۲۰ درصد والدین به مدارس فرزندان خود کمک می کنند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه گستره رشته فنی و حرفه ای و کار و دانش در تمام سطح استان کرمان وجود دارد، افزود: سال گذشته ۳۷ درصد دانش آموزان متوسط دوره دوم در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کردند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصدفارغ التحصیلان در این رشته ها بعد از گرفتن دیپلم وارد بازار کار می شوند و برعکس ۷۰ درصد دانش آموزان در رشته های نظری بعد از گرفتن دیپلم بیکار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته در سطح مدارس استان کرمان سه هزار نماز جماعت برگزار شده که از این تعداد هزار و ۳۰۰ نفر روحانی به عنوان امام جماعت  در این مدارس نماز بر گذار می کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار