رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ بزهکاری در کشور رو به افزایش است گفت: سند ائتلاف ملی برای نظام مراقبت از کودکان و نوجوانان باید عملی شود.
کد خبر: ۴۹۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 20 September 2017
یدالله موحد عصر امروز در آئین افتتاح طرح سراسری نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه دستگاه‌های حکومتی با سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات لازم در راستای ارتقای زندگی شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی همه اقشار جامعه در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه نظام مراقبت‌های اجتماعی از کودکان و نوجوانان جهان شمول است تصریح کرد: این مراقبت‌ها مخصوص به یک کشور و یا یک قشر خاص نیست و در تمام دنیا به آن پرداخته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اجرای این طرح در کشور ما نوپا است، گفت: خوشبختانه گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده و تعامل خوبی بین دستگاه‌های فرهنگی متولی این امر شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سند ائتلاف ملی برای نظام مراقبت از کودکان و نوجوانان باید عملی شود گفت: باید گام‌های نخست را محکم برداریم تا بتوانیم در گام‌های بعدی در سراسر استان موفق عمل کنیم.

موحد با اشاره به پرونده‌های جرائم اطفال، جرائم علیه کودکان و نوجوانان و بزهکاری نوجوانان گفت: این پرونده‌ها با وجود همه تمایزات در زمینه زندگی سابقه زندگی در خانواده‌های ناموفق و پر آسیب،خانواده‌های از هم گسیخته و پر از خشونت، نبود تحصیلات، فقر اقتصادی و فرهنگی و مشکلاتی از این دست با هم مشترک هستند.

وی با بیان اینکه خانواده و مدرسه از مهمترین مراکزی هستند که در شکل‌گیری شخصیت و جامعه‌پذیری کودکان نقش دارند تصریح کرد: باید یکسری مداخلات در محیطی که کودکان و نوجوانان شکل می‌گیرند، تکریم پیدا می‌کنند و جامعه‌پذیر یا جامعه‌گریز می‌شوند داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار محیط آموزشی، مدیر و همسالان در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان از سنین پایین گفت: بچه‌ها نظام تشویق و تنبیه را در مدرسه یاد می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان در مدرسه برای نخستین بار درگیر مسائل اجتماعی می‌شوند گفت: در خانواده‌ها به دلیل غلبه احساسات این آموزش‌ها و تاثیر آنها کمتر است.

موحد با بیان اینکه نرخ بزهکاری در کشور رو به افزایش است اظهارداشت: کیفیت و سطح زندگی در جامعه پایین می‌آید و افزایش سطح زندگی، توانمند‌سازی خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی از تکالیف دستگاه حاکمیتی است.

به گزارش تسنیم، آئین افتتاح طرح سراسری نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) عصر امروز با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، محمد محسن‌بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و اعضای کمیته علمی- اجرایی طرح نماد در سالن کنفرانس شهید جعفری آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار