امام جمعه کرمان گفت: دشمنان باید بدانند و می‌دانند که در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری می‌خورند.
کد خبر: ۴۹۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 23 September 2017
آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی اجرا شود حلال همه مشکلات است.

وی تصریح کرد: برخی افرادی ممکن است به‌دلیل نداشتن بصیرت، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به‌گونه‌ای مطرح ‌کنند که موجب دلسردی ‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم نپرداخته و جایگاه علم در مکتب اسلام بسیار والا است  تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند تحصیل علم و دانش بر همه مسلمنان چه زن و چه مرد واجب است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه بعد از تدریس استاد، طلاب و شاگردان با یکدیگر مباحثه کرده و درس را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند گفت: گفت‌وگوی علمی در میزان یادگیری و فهم مطالب تاثیر زیادی دارد.

جعفری با اشاره به اهمیت قناعت در موازین و دستورات اسلام تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند "قناعت رفاه و آسایش انسان‌ها را فراهم می‌کند" اما منظور از قناعت مصرف درست است نه کم مصرف کردن.

وی با بیان اینکه کشور ما و استان کرمان با مشکل کم آبی روبه‌رو است گفت: استاندار کرمان قدم‌های موثری در راستای برطرف کردن مشکل آب کرمان برداشته شده اما تا مردم همکاری نکرده و درست مصرف نکنند مشکل آب برطرف نمی‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: صدام در روزهای اول حمله به ایران به قدری از پیروزی خود در  جنگ اطمینان داشت و گمان می‌کرد که نظام نوپای ایران ضعیف است که به راحتی به تهران می‌رسد.

وی با اشاره به  فرمان امام خمینی(ره) در روزهای اول جنگ که "چنان سیلی به صدام بزنید که نتواند از جا بلند شود" گفت: نیروهای ما با تمام توان در برابر صدام ایستادند در حالی که همه دنیا با ما دشمن بود و وضع بسیار بدی از لحاظ تسهیلات داشتیم اما ایمان و فداکاری مردم ما را به پیروزی رساند.

جعفری گفت: اما امروز غیر از دیروز است و ما در زمینه تسلیحات بسیار پیشرفته هستیم و دشمنان باید بدانند و می‌دانند که در صورت حمله به ایران شکست جبران‌ناپذیری خواهند خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار