حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه دعوت اباعبدالله(ع) فراتر از زمان و مکان خودش بود گفت: در طول تاریخ فقط یک مراسم برای اهل‌بیت(ع) داشتیم که توانست همه معارف و حقایق دین را زنده نگه دارد و آن عزاداری محرم بود.
کد خبر: ۴۹۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 23 September 2017
حجت‌اسلام عالی در نخستین شب از ماه محرم در جمع عزارداران مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهر کرمان با اشاره به اهمیت خدمت به اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) مدیون کسی نمی‌شوند و اگر کسی برای آنها کاری انجام دهد چندین برابر جبران می‌کنند.

وی با بیان اینکه دعوت امام حسین(ع) از مردم برای همراهی و یاری ایشان تنها به مردم آن دوران خلاصه نمی‌شود گفت: دعوت اباعبدالله(ع)  فراتر از زمان و مکان خودش بود.

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه همه ائمه قبل از امام حسین(ع)، امام را برای برپایی این نهضت و قیام بزرگ آماده کرده بودند خاطرنشان کرد: ائمه بعد از اباعبدالله‌(ع) هم در زنده نگهداشتن این نهضت تلاش کردند چرا که می‌دانستند اسلام را همین نهضت زنده نگهداشته است.

وی کمک خواستن سیدالشهدا(ع) را چون کمک خواستن خداوند در قرآن مطرح کرد و افزود: اباعبدالله(ع) در باطن این کمک خواستن می‌خواستند که دست مردم را بگیرند.

عالی با تاکید بر اینکه اعمال کم و دست و پا شکسته ما کمکی به ما نمی‌کند تصریح کرد: تا جذبه‌های الهی نباشد انسان به خودی خود به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه جذبه‌های الهی در دستگاه امام حسین(ع) قرار دارد گفت: چه بسا انسان‌هایی که در همین دستگاه از اولیاء الهی شدند.

این واعظ و کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حتی پیامبران بزرگ نیز محتاج اشک بر امام حسین(ع) بودند افزود: کانون و مرکز حزن و عزای اباعبدالله(ع) در هر زمان ولی‌الله است و امروز امام عصر(عج) در مرکز این عزاداری قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه صلوات، رحمت و هدایت خداوند شامل افرادی می‌شود که در این دهه سوز و عزا دارند گفت: در طول تاریخ فقط یک مراسم برای اهل‌بیت(ع) داشتیم که توانست همه معارف و حقایق دین را زنده نگه دارد و آن عزاداری محرم بود و مراسمی چون فاطمیه، باقریه و صادقیه پس از انقلاب شکل گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار