رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه دولت در قلعه گنج ۹۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: چهار معدن کرومیت، آهن، مس و منگنز در شهرستان قلعه‌گنج فعال شده است.
کد خبر: ۴۹۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 24 September 2017
محمود اسکندری‌نسب صبح امروز در حاشیه کلنگ‌زنی کارخانه تولید لبنیات در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز دو کارخانه بزرگ صنعتی و صنایع معدنی در این شهرستان با بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 200 نفر اشتغال‌زایی کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به رشد بیش از 380 درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرستان قلعه‌گنج گفت: صنایع معدنی این شهرستان نیز رشد 100 درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه در این شهرستان شاهد رشد سرمایه‌گذای و صدور 25 مجوز صنعتی طی 4 ساله اخیر هستیم، تصریح کرد: این مجوزها معادل 78 درصد مجوزهای صنعتی تاریخ این شهرستان و با سرمایه‌گذاری بیش از 916 میلیارد ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز رشد 380 درصدی که معادل 79 درصد سرمایه‌گذاری این  شهرستان در حوزه صدور مجوزهای صنعتی است را شاهد هستیم.

اسکندری‌نسب بیان کرد: در جنوب کرمان رشد 142 درصدی در حوزه معدن و 476 درصدی در حوزه صنایع معدنی منطقه داشتیم که این مهم نشان از ظرفیت‌های عظیم جنوب کرمان است.

وی اظهارداشت: در شهرستان قلعه‌گنج سه  پهنه معدنی به مساحت 2 هزار و 711  کیلومترمربع تعریف و به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه یک پهنه بزرگ دیگر نیز پیشنهاد شده‌است، گفت: در مجموع پهنه‌های موجود این شهرستان 43 درصد کل مساحت شهرستان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک و با تکمیل عملیات اکتشافی در این پهنه‌ها، تمامی پتانسیل‌های معدنی شهرستان شناسایی و فعال می‌شوند افزود: چهار معدن با مواد معدنی کرومیت، آهن، مس و منگنز در این شهرستان فعال شده است.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: با توجه به اینکه در حوزه صنایع معدنی هیچ فعالیتی صورت نگرفته بود، با تلاش‌های این سازمان اکنون سه کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار و 805  میلیارد ریال و اشتغالزایی 223 نفر به صورت مستقیم در حال احداث است.

وی گفت: کارخانه تولید انواع آهک با سرمایه‌گذاری بیش از 192 میلیارد ریال و اشتغالزایی 55 نفر یکی از طرح‌هایی است که عملیات احداث آن آغاز و طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار