مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در حال حاضر به هزار و ۷۰۰ کلاس درسی نیاز دارد گفت: هر ساله حدود شش تا هفت هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی کرمان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 24 September 2017
محمد محسن‌بیگی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که با حضور زینی‌وند معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد اظهارداشت: در سال تحصیلی جدید 45 هزار نفر نیروی انسانی در استان کرمان که 3 هزار نفر از آنها دانشجو‌معلم هستند امر تحصیل دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه گستردگی استان کرمان کار آموزش را بسیار سخت کرده است گفت: در سال گذشته 243 مدرسه زیر 5 نفر دانش‌آموز در نقاط دورافتاده استان کرمان راه‌اندازی شد تا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید سه هزار و 500 نفر در استان کرمان متقاضی نقل و انتقال بودند افزود: در بحث نقل و انتقالات ، کلاس و دانش‌آموز برای ما در اولویت بود و بر همین اساس هزار و 800 نفر در این فاصله زمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 37 درصد دانش‌آموزان استان وارد مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای شدند خاطرنشان کرد: این موضوع کمک زیادی به اشتغال استان کرمان می‌کند.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه اولین مدرسه کارآفرینی در سطح کشور سال گذشته در ناحیه یک کرمان راه‌اندازی شد گفت: امسال نیز اردوی هزار نفره‌ای برای آموزش کارآفرینی در استان کرمان برگزار شد و از این تعداد 250 نفر برگزیده حضور در اردوی کشوری شدند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در حال حاضر به هزار و 700 کلاس درسی نیاز دارد گفت: هر ساله حدود شش تا هفت هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی کرمان اضافه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان جایگاه دوم مدارس تحت پوشش مردم و غیردولتی را دارد افزود: در استان کرمان حدود 10 هزار نفر بواسطه مدارس غیر‌دولتی دارای شغل شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار