تشکیل شورای مشورتی جوانان، تعیین تکلیف کارخانه پسماند، نامگذاری معبری به نام زهرا نعمتی و تعیین تکلیف آرامستان جدید از جمله موضوعاتی بود که در نشست شورای شهر کرمان به بحث گذاشته شد.
کد خبر: ۴۹۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 25 September 2017
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان یکشنبه شب در نشست عمومی شورای شهر کرمان با تشریح مصوبات کمیسیون خدمات شهری، پسماند، بهداشت و محیط زیست، به وضعیت آرامستان جدید اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دوسال گذشته هیچ اقدامی برای سامان دادن آرامستان جدید صورت نگرفته و  لازم است تا اوایل سال ۹۷ و با تعیین تکلیف آن این آرامستان  راه اندازی شود.

 این عضو شورای شهر کرمان افزود: چند سرمایه گذار برای آرامستان جدید اعلام آمادگی کردند و لازم است مصوب کنیم که سرمایه گذار باید چه شرایطی در این رابطه داشته باشد. اشاره کنم سرمایه گذاری که اکنون پای کار آمده است در قبال اتمام پروژه آرامستان جدید شهر کرمان ۳۳ درصد از فضاهای تجاری و پارکینگ مجموعه را می خواهد  و در واقع با این در اختیار گرفتن درصد اشاره شده هیچ پولی بابت اجرای پروژه از شهرداری طلب نمی کند.

 رئیس کمیسیون خدمات شهری، پسماند، بهداشت و محیط زیست اظهار کرد: پیشنهاد من این است جلسه ای برگزار شود تا این سرمایه گذار با حضور خبرنگاران برنامه های خود را اعلام کند و یا اینکه در قالب یک فراخوان هر سرمایه گذاری که می خواهد در آرامستان جدید سرمایه گذاری کند حضور خود را اعلام کند و بر این اساس می توان سرمایه گذار با  شرایط بهتر را انتخاب کرد.

 رئیس شورای شهر کرمان در تایید پیشنهاد خدادای گفت: شهرداری بایسد بستری را فراهم کند تا سرمایه گذار ورود پیدا کند و می تواند از تاسیسات موجود در آنجا سهمی داشته باشد و در قالب یک فراخوان سرمایه گذاران علاقه مند و توانمند آمادگی خود را اعلام کنند.  

 محمد فرشاد اما با بیان اینکه موضوع واگذاری آرامستان جدید به بخش خصوصی و واگذاری بخشی از امکانات آن به سرمایه گذار ابهام دارد، خواست تا نسبت روند اجرای آن فکر بیشتر شود.

 فراخوان سرمایه گذاران برای پروژه آرامستان جدید با رای ۱۱ عضو شورای شهر مصوب شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، پسماند، بهداشت و محیط زیست همچنین به نحوه تامین آب آرامستان جدید اشاره کرد و پیشنهاد داد تا آب مصرفی آن از چاه آب شخصی که در نزدیکی پروژه قرار دارد تامین شود و در واقع این چاه خریداری شود که با مخالفت حداکثری اعضا روبه رو شد.

فرشاد گفت: به نظر من با توجه به ضرورت آرامستان جدید و آب مورد نیاز آن شهرداری مطالعات اولیه را برای نحوه و راه های تامین آب انجام دهد.

 ماه بانو معصوم زاده در مخالفت با پیشنهاد رئیس شورای شهر گفت: بررسی راه های تامین آب آرامستان جدید و قبول این مسئولیت از سوی شهرداری تعهدی را برای شهرداری به وجود می  آورد و در آینده در هر صورت مشکلات خاص خود را به وجود خواهد آورد.

خدادای اما گفت: بخش خصوصی قادر به تامین آب نیست و آب شرایط ویژه ای دارد و مثل برق یا گاز و دیگر موارد نیست و لازم است تا شهرداری این کار را بر عهده گیرد.

سید مصطفی معین زاده میرحسینی عضو دیگر شورای شهر کرمان در تایید پیشنهاد رئیس شورای شهر عنوان کرد: این مشکلی ندارد که ما مطالعات اولیه را برای تامین آب آرامستان جدید انجام دهیم و بعد با اطلاعاتی که در اختیار داریم با سرمایه گذار وارد مذاکره شویم.

علی اکبر مشرفی عضو شورای شهر کرمان هم در این رابطه به اظهار نظر پرداخت و گفت: قرار بر این بود تا آب این پروژه از سهمیه ای که آب منطقه ای از آب های زیر سطحی در اختیار شهرداری قرار می دهد تامین شود.

 خدادادی یکی از مصوبات دیگر کمیسیون را تعیین تکلیف کارخانه پسماند شهرداری عنوان کرد و گفت: متاسفانه بخش خصوصی کارخانه پسماند شهرداری چندین ماه است که مبلغ ۴۵ میلیون تومان ماهیانه خود را بر اساس قراردادی که با شهرداری منعقد کرده نپرداخته است.

وی ادامه داد: پایه این کار در روز اول ۳۰ میلیون تومان پرداخت بوده است که این فرد با پیشنهاد ۴۵ میلون تومان مزایده را برنده شده و کار را بر عهده گرفته است و مویدی (عضو شورای شهردوره قبل) به این فرد گوشزد کرده است کاری که بر عهده گرفته ای این درآمد را ندارد اما قبول نکرده است.

 مشرفی افزود: این فرد جوانی است که اکنون سرمایه ای ندارد تا بخواهد ادامه کار دهد یا اینکه بدهی خود را به شهرداری پرداخت نماید.

 ماه بانو معصوم زاده هم در این رابطه گفت: این شرکت با شرایط خاص مایل به ادامه کار است و با توجه به اینکه یک ماه از پایان قرارداد این شرکت نمانده باید فرصتی دهیم تا ادامه کار دهد.

 چناریان عضو دیگر شورای شهر کرمان خواستار این شد تا هر اقدامی که قانونی است انجام شود و کامیاب هم بر اقدام شورای شهر و شهرداری بر اساس مفاد قرارداد تاکید کرد.

 بعد از اظهار نظرهای اعضای شورای شهر بر چگونگی حل مشکلات کارخانه پسماند شهرداری، رئیس شورای شهر کرمان گفت: با توجه ضرورت کارخانه پسماند شهرداری و با توجه به اینکه شش ماه از تعطیلی کارخانه مذکور می گذرد شهرداری با در نظر گرفتن صلاح شهر و شهرداری نسبت به حل آن اقدام کند.

 این پیشنهاد با ۹ رای موافق به تصویب رسید؛ ماه بانو معصوم زاده و محمد جواد کامیاب رای مخالف دادند.

 نامگذاری یکی از معابر به نام زهرا نعمتی

 در ادامه نشست علنی امروز بعد از ظهر شورای شهر کرمان علی بهرامی نائب رئیس شورای شهر کرمان به تشریح مصوبات کمیسیون ورزش و جوانان پرداخت.

 بهرامی عنوان کرد: با توجه اینکه زهرا نعمتی مدال دوم خود را دریافت کرد و افتخار آفرینی وی در مسابقات جهانی برای کشورمان و بر اساس پیشنهادهای قبل، معبری در کرمان به نام وی نامگذاری شود و شهرداری ظرف یک ماه آینده معبری را برای نامگذاری به نام زهرا نعمتی معرفی کند.

وی همچنین گفت: لازم است تا آیین نامه نحوه نامگذاری معابر به نام نخبگان، افتخار آفرینان و ... تدوین شود.

ماه بانو معصوم زاده در رابطه نامگذاری یکی از معابر شهر کرمان به نام زهرا نعمتی اظهار کرد: با نامگذاری یکی از معابر به نام او مخالف نیستم اما باید دقیقا مشخص شود قرار است این نامگذاری صرفا برای یکی از قهرمانان باشد یا در آینده نامگذاری به نام دیگر قهرمانان و نخبگان هم صورت خواهد گرفت.

 زهرا ایرانمنش عضو دیگر شورای شهر کرمان هم گفت: آیا قرار است این نامگذاری برای رتبه های برتر تکرار شود یا خیر.

 مشرفی در تایید این نامگذاری بیان کرد: این نامگذاری یکی از معابر به نام زهرا نعمتی را از هر زاویه ای  نگاه کنیم هیچ گونه مشکلی ندارد و از طرفی قبلا هم در شورای چهارم مطرح شده است.

 وی اضافه کرد: شورای چهارم شهر کرمان مصوب کرد که این کار صورت گیرد اما قبل از نامگذاری از تربیت بدنی استعلام گرفته شود تا ورزشکاری سابقه دوپینگ نداشته باشد.

 بهرامی جوانترین عضو شورای شهر کرمان در دفاع از مصوبه کمیسیون که برخی از اعضای شورای شهر خواستار این شدند تا به نشست بعدی شورای شهر موکول شود، گفت: خانم نعمتی سفیر صلح سازمان ملل و برای دومین بار قهرمان پارالمپیک شده است و افتخارآفرینی وی بر هیچ کس پوشیده نیست.

 رئیس شورای شهر کرمان هم با بیان اینکه نامگذاری معابر بر عهده کمیسیون فرهنگی است، گفت:این پیشنهاد مشترک کمیسیون فرهنگی و بانوان و کمیسیون ورزش و جوانان است و فکر نمی کنم موردی برای تصویب نشدن این طرح در شورای شهر وجود نداشته باشد.

 با تصویب شورای شهر مقرر شد با توجه به افتخاراتی که زهرا نعمتی برای کشور و استان کسب کردند شهرداری با هماهنگی دستگاه های زیربط حداکثر ظرف یک ماه آینده بررسی کرده و یک معبر را برای نامگذاری به نام زهرا نعمتی معرفی کند.

 همچنین مصوب شد در همین راستا، ظرف دو ماه آینده آیین نامه مربوط به نامگذاری معابربه نام نخبگان و... تدوین شد.

تدوین اساسنامه «شورای مشورتی جوانان شورای شهر کرمان»

 نائب رئیس شورای شهر کرمان همچنین خواستار تشکیل شورای مشورتی جوانان شهر کرمان وابسته به شورای شهر کرمان شد و ایجاد بستر مناسب برای شرکت جوانان در اداره امور شهرفردی، برقراری ارتباط بین جوانان و مدیریت شهری و تصمیم گیری با حضور نسل های مختلف را از دلایل مثبت آن دانست و اظهار کرد: شورای عالی مشورتی وابسته به شورای شهر می تواند نظرات خود را به شورای شهر دهد و همفکری با نسل های مختلف کمک شورای شهر خواهد بود.

 بهرامی افزود: شورای مشورتی  جوانان، حضور جوانان در مراحل تصیم سازی را فراهم می کند و از انباشت اندیشه و یک نسل بودن در تصمیم گیری ها جلوگیری می کند.

 زهرا ایرانمنش اما خواستار این شد تا برای تشکیل شورای مشورتی جوانان وابسته به شورای شهر تمامی موارد همکاری به صورت واضح روشن شود تا در آینده توقعاتی را در پی نداشته باشد و به نوعی جوانان دلزده نشوند.

این عضو شورای شهر کرمان افزود: اگر شورا می تواند از جوانان شورای مشورتی جوانان در همه مراحل پشتیبانی کند این کار صورت گیرد در غیر اینصورت نباید عده ای از جوانان ورود کنند و بعد پشتیبانی شورا را از همه لحاظ نداشته باشند.

 وی یادآور شد: تشکیل شورای مشورتی جوانان در دوره اول شورای شهر اتفاق افتاد و طرح های خوبی از جمله موضوع پسماندها هم از این شورای مشورتی بیرون آمد، اما این شورای مشورتی خواسته هایی داشت که شورای شهر قادر به تامین آنان نبود.

 فرشاد در این باره گفت: اصل تشکیل شورای مشورتی خوب است و خوب است تا از ظرفیت جوانان استفاده شود اما باید تعیین شود که چه امکاناتی را دریافت خواهند کرد و شورا تا آنجایی که بتواند امکاناتی را در اختیار آنان قرار می دهد اما نباید تشکیل شورای مشورتی جوانان ایجاد توقع کند؛ همچنین باید نام آن را دقیقا مشخص کنیم.

 رئیس شورای شهر کرمان ادامه داد: روسای کمیسیون ها می توانند با حضور در جلسات شورای مشورتی جوانان آنان را نسبت به وظایف کمیسیون ها و قانون ها آشنا کنند.

 مشرفی هم گفت: لازم است تا شورای شهر با گروه های مختلف و با تفکرات  همکاری و تعامل داشته باشد و تشکیل شورای مشورتی جوانان می تواند به عنوان یک اقدام مثبت تلقی گردد.

 چناریان در این رابطه گفت: می توان در اساس نامه حدود فعالیت شان را مشخص کرد.

 مصوب شد تا اساس نامه «شورای مشورتی جوانان وابسته به شورای شهر» که به «شورای مشورتی جوانان شورای شهر کرمان» تغییر نام داد ظرف یک ماه آینده توسط کمیسیون تدوین و جهت تصویب در صحن شورا مطرح شود.

 حجم گسترده مطالبات پیمانکاران از شهرداری تا راه های ایجاد درآمد پایدار

 چناریان به مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه و ایجاد درآمدهای پایدار شورای شهر کرمان پرداخت و گفت: در شورای شهر و در کمیسیون مربوط با یک موضوعی روبه رو هستیم و آن حجم گسترده مطالبات پیمانکاران از شهرداری در ارتباط با طرح هایی است که در سنوات گذشته یا در زمان حال حاضر اجرا شده اند، است.

 وی با اشاره به بدهی های شهرداری به پیمانکاران که اکثر نامه های وارده به این کمیسیون را تشکیل می دهند، افزود: باید تلاش خود را برای ایجاد منابع و درآمد برای شهرداری متمرکز کنیم و  در این راه می توان از مشاوران متخصص به صورت فراخوان کمک بگیریم.

 چناریان همچنین تاکید کرد: باید مصوبات را به صورت دقیق بررسی کنیم تا با عودت مصوبات از سوی فرمانداری مواجه نشویم.

 کامیاب ادامه داد: با توجه به اینکه پیمانکاران متعددی با شهرداری همکاری کرده اند، از شهرداری خواستیم تا کلیات بدهی شهرداری به پیمانکاران را به شورا ارائه دهد.

 چناریان درخواست کمیته امداد برای کمک شهرداری در تهیه لوازم مدرسه برای دانش آموزات محروم را از دیگر نامه های مطرح در این کمیسیون دانست و گفت: شهرداری اکنون خود بدهکاری های زیادی دارد و نمی تواند به ارگان های دیگر کمک کند.

معصوم زاده گفت: میلیاردها تومان خرج پروزه های عمرانی می شود، آیا شهرداری نمی تواند ۵۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان به دانش آموزان محروم کمک کند.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه شهرداری یکسری وظایف ذاتی دارد و نمی تواند وظیفه دیگر ارگان ها را بر دوش گیرد، تصریح کرد: درخواست کمک های نقدی توسط سازمان های مختلف از شهرداری به یک رویه درآمده است.

 وی بار دیگر تاکید کرد: متاسفانه یک رویه ای وجود دارد و باب شده که همه دستگاه ها بخشی از وظایف خود را بر دوش شهرداری می اندازند، شهرداری اکنون وضعیت مالی مناسبی ندارد و هر ارگانی وظایف ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

 اجرای ۹ پروژه عمرانی سطح شهر توسط خاتم الانبیاء

 محمد جواد کامیاب با تشریح مصوبات کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اظهار کرد: جلسه مشترکی با مشاوران گارنو برگزار کردیم و پروژه ها مورد بررسی قرار گرفتند؛ در واقع کار خلاف قانونی صورت نگرفته است و موضوع این است که آیا ضرورت داشته تا برخی پروژه ها اجرا شوند یا خیر.

 کامیاب افزود: باید از مشاورین حمل و نقل و ترافیک دعوت کنیم تا با همکاری آنان وضع موجود را بررسی کنیم و در ادامه پیشنهاد راه حل بهتری را دهند تا از سرمایه هم درست استفاده شود.

 این عضو شورای شهر کرمان ادامه داد: قرار بر این است در جلسات بعدی دو مشاور با تجربه دعوت کنیم و نظرات آن ها را هم داشته باشیم.

وی به پروژه های عمرانی سطح شهر کرمان اشاره کرد و گفت: باید شش پروژه از مجموع ۹ پروژه که قرار است توسط خاتم الانبیاء انجام شود، به سرانجام رسد و سه پروژه دیگر اگر لازم شد ادامه پیدا کند.

مشرفی در این رابطه گفت: طرح جامع ترافیکی توسط گروهی از کارشناسان در چند سال گذشته انجام شده و در شهرداری موجود است که مورد بازنگری هم قرار گرفته است و برای آن حدود ۸۰۰ میلیون تومان هم  هزینه شد.

وی خواستار این شد تا از این طرح جامع ترافیکی یک سی دی تهیه و در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد تا شورا این طرح را مبنای مصوبات و تصمیمات مربوط قرار دهد و در ادامه بیان کرد: همه اقدامات دوره چهارم در حوزه ترافیک شهری و مسائل مربوط بر اساس همین طرح  جامع ترافیکی انجام شده است.

 مشرفی همچنین خواستار این شد تا عامل چهارم پل سربازان گمنام انتخاب شود تا امکان نظارت بهتر فراهم شود.

 هدیه عطاء احمدی به شورای شهر کرمان

 محمد فرشاد با اشاره به اینکه به ساعت پایانی نشست شورای شهر رسیده ایم، از منصور ایرانمنش، زهرا ایرانمنش و سید مصطفی معین زاده میرحسینی خواست تا مصوبات کمیسیون های خود را در نشست بعد شورای شهر ارائه دهند.

علی خدادی اظهار کرد: جلسه فوق العاده شورای شهر کرمان به علت تعطیلی یکشنبه هفته آینده دوشنبه دهم مهرماه برگزار می شود.

 محمد جواد کامیاب گفت: عطاء احمدی برای هریک از اعضای شورای شهر دو عدد کتاب هدیه دادند.

وی افزود: عطاء احمدی تا کنون هیچ کمکی از دولت نخواسته و خدمات فراوانی انجام داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار