رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشت سیب زمینی طرح استمرار از اواخر شهریور ماه در سطح ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع جنوب کرمان آغاز شده است و تا نیمه دوم مهرماه نیز ادامه دارد.
کد خبر: ۵۰۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 04 October 2017
سید‌یعقوب موسوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای کاشت سیب زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان در راستای سیاست‌های اجرایی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای افزایش ضریب خود اتکایی تولید محصولات استراتژیک اظهارداشت: عملیات اجرایی محصول سیب زمینی طرح استمرار در جنوب کرمان در سطح 4 هزار و 400 هکتار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود  135 هزار و 500 تن سیب زمینی تولید شود، عنوان کرد: این محصول در ماه‌های پایانی سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت تولید پاییزه این محصول در سایر استان‌ها و ظرفیت انبارهای موجود به کشاورزان منطقه توصیه می‌شود از کشت بی‌رویه که باعت ضرر آنها می‌شود خودداری کنند.

وی با بیان اینکه کشت سیب زمینی طرح استمرار از اواخر شهریور ماه در سطح 4 هزار و 400 هکتار در مزارع جنوب کرمان آغاز شده است گفت: کشت سیب زمینی تا نیمه دوم مهرماه ادامه دارد.

موسوی با توصیه به کشاورزان منطقه، بیان کرد: با توجه به آلودگی مناطق تولید بذر در برخی استان‌ها از جمله بیماری‌های قارچی خاکزاد در زمان خرید و کاشت غده با کارشناسان حفظ نباتات سازمان مشورت کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نسبت به عقد قرار داد کاشت و ثبت مشخصات در سامانه تولید اقدام کنند، اظهارداشت: ضمن رعایت تاریخ کاشت با استفاده از غده‌های استاندارد و بیش جوانه‌دار نسبت به کاشت اقدام کنند و از کاشت بیش از برنامه ابلاغی خودداری شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان افزود: از هرگونه اخبار در زمینه تولید و بازار از طریق سایت‌ها و شبکه‌های غیرمعتبر خوداری کنند و فقط از طریق سایت وزارتخانه از هر گونه آگهی اطمینان پیدا کرده و در جریان اخبار قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار