امام جمعه رفسنجان گفت:کشور ما در آستانه پیرشدن است و در روستاها بسیاری از مدارس تعطیل شده اند و باید خانواده‌ها نسبت به فرزندآوری اهتمام بورزند تا جامعه‌ای جوان و بانشاط داشته باشیم.
کد خبر: ۵۰۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 09 October 2017
حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور عصر یکشنبه در شورای سالمندی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: سالمندان سرمایه‌های عظیم انسانی در جامعه هستند که در آیات قرآن کریم بر تکریم بزرگان سفارش شده است.

وی افزود: احسان به پدر و مادر از تأکیدات زیادی است که خداوند در قرآن همواره به آن سفارش کرده و احسان مرتبه عالی از محبت است و ضرورت دارد پیش از احساس نیاز پدران و مادران به آنها احسان کرد و مقام معظم رهبری خدمت به والدین را برای خود افتخار دانسته اند.

وی با بیان اینکه تجربه بالاتر از علم است و سالمندان از تجربیات بالایی برخوردار هستند، یادآور شد: قبل از اینکه این تجربیات با مرگ آنها هدر رود، جامعه باید از این علم و تجربه استفاده و بهره ببرد و باید این تجربیات را ثبت کرد.

رمضانی پور ادامه داد: باید در برابر بزرگان نیز ادب داشته باشیم که در روایات آمده است که لازم است آداب بزرگان را رعایت کرد.

امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: از اینکه سرای سالمندان در رفسنجان رونق نگرفته و خانواده ها از آن استقبال نکردند مایه خوشحالی است و این موضوع نشان می دهد در این شهرستان فرزندان نسبت به پدران و مادران خود ارزش قائل هستند.

رمضانی پور تصریح کرد: حرمت و قداست پدر و مادر آنقدر بالاست که نباید از خانه بروند اینکه چهار تا پنج ساعت را در مکانی همراه با برنامه های آموزشی بگذرانند کار پسندیده ای است نه اینکه در خانه سالمندان رها شوند و هفته یا ماهی یکبار به آنها سر زد.

وی تصریح کرد: عده‌ای از خیران برای انجام کار برای سالمندان در رفسنجان استقبال کرده اند لذا مسکن و شهرسازی همکاری کند و زمین مناسبی در اختیار قرار دهد تا فضایی آبرومند و در خور شان آنها برای استفاده روزانه سالمندان ایجاد شود.

امام جمعه رفسنجان شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را ظلم بزرگی به جامعه دانست و افزود: بزرگان طرفدار فرزند بیشتر بوده اند لذا باید به رازق‌بودن خدا اعتقاد داشت.

رمضانی پور بیان کرد: کشور ما در آستانه پیرشدن است و در روستاها بسیاری از مدارس تعطیل شده و یا در دو، سه روستا یک مدرسه دایر است که ضرورت دارد خانواده‌ها نسبت به فرزندآوری اهتمام بورزند تا جامعه‌ای جوان و بانشاط داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار