فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از کشف ۱۰۰ درصدی پرونده‌های جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۰۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 09 October 2017
سرهنگ ماشاالله ملایی با اشاره به پرونده‌های وارده به پلیس فتا در شهرستان جیرفت اظهار داشت: بیشترین پرونده‌های وارده به پلیس فتا در این شهرستان مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی بوده است.

وی تصریح کرد: 60 درصد پرونده‌های پلیس فتا شهرستان جیرفت به برداشت‌های غیرمجاز حساب بانکی اختصاص داده شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: هتک حیثیت و نشر اکاذیب 20 درصد از جـرائم فضای مجازی در این شهرستان را در سال گذشته به خود اختصاص داده است که توسط پلیس فتا این شهرستان کشف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد پرونده‌های سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، مــزاحمت اینترنتی و سایر جــرائم نیز توسط این نهاد کشف شده‌اند.

ملایی با بیان اینکه در یک سال گذشته 100 درصد پرونده‌های جرائم فضای مجازی توسط پلیس فتا جیرفت کشف شده است، بیان کرد: این نهاد بخوبی توانسته مشکلاتی را که در فضای مجازی پیش می‌آید را کنترل و کشف کند.

وی با بیان اینکه پلیس فتای شهرستان جیرفت بیش از 70 جلسه آموزشی در مدارس و ادارات برای پیشگیری اجتماعی از جرائم فضای مجازی برگزار کرده است، عنوان کرد: انتشار بیش از هزار پیام آگاه‌سازی، هشدار و توصیه‌های آموزشی در این راستا انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: بیش از سه هزار نشانگاه اینترنتی که فعالیت‌های مجرمانه برابر قوانین جرائم رایانه‌ای داشته‌اند توسط پلیس فتای این شهرستان شناسایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار