معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کرمان از کمک ۱۰میلیارد و ۶۲ میلیون تومانی حامیان خیر به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 10 October 2017
حمید کریمیان زاده اقدامات انجام‌شده در حوزه اکرام ایتام و محسنین در شش‌ماهه نخست امسال را تشریح کرد و گفت: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار از اهداف اجرای طرح‌های اکرم ایتام و محسنین است.

وی ادامه داد: ۴۱۸ حامی جدید در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جذب کمیته امداد این استان شدند که این حامیان حمایت مالی و معنوی ۴۳۰ یتیم و فرزند محسنین را عهده‌دار شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمان در توضیح ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد گفت: ایتام، فرزندان بدون سرپرستی هستند که از نعمت پدر یا مادر محروم هستند و فرزندان محسنین افراد دارای سرپرستی هستند که سرپرست آن‌ها یا ازکارافتاده، دارای بیماری صعب‌العلاج، دارای سرپرست زندانی و یا از فرزندان طلاق هستند که برای رفع مشکلات خود نیازمند حمایت و کمک‌های مردمی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۴۲ یتیم و هشت هزار و ۹۰۳ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین مورد حمایت مالی و معنوی حامیان خیر قرار دارند، بیان کرد: این تعداد یتیم و فرزند محسنین توسط ۴۳ هزار و ۸۷۸ حامی حمایت مادی و معنوی می‌شوند.

وی از کمک ۱۰ میلیارد و ۶۲ میلیون تومانی حامیان خیر به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این میزان کمک حامیان خیر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به طرح اکرام ایتام و باقی مربوط به طرح محسنین بوده است.

کریمیان زاده افزود: ۱۳ هزار و ۴۲ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان موردحمایت مالی و معنوی ۲۵ هزار و ۹۳۴ حامی خیر هستند.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۹۰۳ فرزند خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان نیز در قالب طرح محسنین مورد حمایت مالی و معنوی ۱۷ هزار و ۹۴۴ حامی خیر قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» محدود به ایام خاصی از سال نیست، افزود: در طول سال هم خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری در سطح این استان و یا سایت اینترنتی این نهاد حمایت مالی و معنوی ایتام و فرزندان طرح محسنین را عهده‌دار شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته استان کرمان ضمن قدردانی از حمایت حامیان خیر از ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند تحت حمایت گفت: رسیدگی و کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند از تأکیدات دین مبین اسلام و اولیای الهی است و بی‌شک یاری‌رساندن به محرومان ازجمله ایتام اجر دنیوی و اخروی بالایی به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار