معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حقوق ۱.۵ میلیون تومانی کفاف زندگی کارگران معدن را نمی‌دهد، گفت: با دستور وزیر کار، گروه معدن تشکیل شد.
کد خبر: ۵۰۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 11 October 2017
احمد مشیریان اظهار‌ داشت: تمام کارگران معادن ذغالسنگ کار بسیار سختی دارند و امروز در بازدید از معادن ذغالسنگ کرمان، این موضوع برای بسیاری از افراد حاضر مشاهده شد.

وی با اشاره به اینکه حتی عبور از معدن برای بسیاری از افراد دور از ذهن و بسیار سخت است گفت: نشستن ذغال در ریه تاثیر زیادی بر ایجاد بیماری دارد و کار کردن در معادن ذغالسنگ بسیار طاقت‌فرساست.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر‌نشان کرد: بحث حقوق این کارگران هم حدود که سوال شد، حدود 1.5 میلیون تومان است که اصلا کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و شورای عالی کار باید برنامه‌ای برای افزایش حقوق آنها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از حادثه‌ای که در معدن ذغالسنگ اتفاق افتاد، با دستور وزیر کارگروه معدن تشکیل شده  است افزود: موارد متعددی برای ایمنی معادن در این کارگروه مطرح شده است.

مشیریان بیان کرد: یک مورد نیز طرحی است که بتوان از محل حقوق دولتی بحث 4 درصد سخت و زیان‌آور را برای معادن تامین کنیم که امیدواریم با پیگیری این طرح مشکل کارگران معادن رفع شود و از همه نمایندگان مجلس نیز تقاضا داریم تا برای مصوب شدن این طرح کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار