استاندار کرمان با اشاره به اینکه شهید حججی دفاع از کشور را در خارج از مرزها دنبال کرد گفت: شهید حججی در خارج از مرزهای کشور عزت و تعالی نظام اسلامی را ایجاد کرد.
کد خبر: ۵۰۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 11 October 2017
علیرضا رزم‌حسینی امروز عصر در مراسم آزادی یک جوان زندانی کانون اصلاح و تربیت در دفتر استاندار کرمان اظهارداشت: فرهنگ گذشت و فداکاری باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که به ما لیاقت داد تا در مسیر آزادی یک انسان و نجات جان او قدم برداریم گفت: اگر فرهنگ گذشت در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه لذتی که در گذشت است در انتقام نیست افزود: همه انسان هستیم و برای همه امکان اشتباه وجود دارد و با قصاص جان یک انسان دیگر نیز از دست می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد مشکلات اجتماعی و روانشناختی جامعه باعث بسیاری از قتل‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: در دستورات دین اسلام در بحث گذشت بسیار تاکید شده و جزو آموزه‌های دینی ما است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه گذشت برای انسان بزرگی می‌آورد گفت: متاسفانه آموزه‌های دینی ما در مدارس مبتنی بر اسلام نیست و اگر بود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه کاهش پیدا می‌کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کسانی هستند که به درجه‌ای از ایمان می‌رسند که در راه خدا گذشت می‌کنند و این موضوع بسیار ارزشمند است افزود: خوشحالیم که در ماه محرم و در ماهی که مردم عزادار امام حسین(ع) هستند شاهد آزادی یک انسان از زندان هستیم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مطهر آزادی و آزادگی است و برای نجات انسان‌ها قیام کرد گفت: باید از فرصت ماه محرم استفاده کرده و گذشت و ازخودگذشتگی سیدالشهدا(ع) را به‌طور واقعی تبیین کرد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که جوانان ما با تاسی از ایثار و از خود گذشتگی حضرت سیدالشهداء(ع) در خارج از مرزها برای دفاع از اسلام حاضر می‌شوند گفت: شهید حججی دفاع از کشور را در خارج از مرزها دنبال و این شهید عزت و تعالی نظام اسلامی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به حضور زهرا نعمتی بانوی طلایی تیر و کمان کشور در مسابقات جهانی در این جلسه گفت: نعمتی یک سرمایه بزرگ اجتماعی برای استان کرمان است و برای حضور در همه جلسات مربوط به مشکلات اجتماعی استان و کمک برای حل آنها، اعلام آمادگی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار