رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک با اشاره به اجرای فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین گفت: حداقل حدود پنج هزار راس گاو و گوساله در این مدت مایه کوبی می شوند.
کد خبر: ۵۰۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 14 October 2017
مجید اسدی اظهار کرد: با توجه به نقش تولیدات دامی در اقتصاد خانواده های روستایی حفاظت از سرمایه دامی دامداران در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال همچون سنوات گذشته سرلوحه کار دامپزشکی است و با عملیاتهایی همچون واکسیناسیون رایگان از این سرمایه ها و ظرفیت های تولید پروتئین دامی برای سفره های شهروندان توسط دامپزشکی حفاظت می شود.

اسدی افزود: تب برفکی از جمله بیماریهای ویروسی و به شدت واگیر دار در نشخوارکنندان است که درصد واگیری بالایی دارد و می تواند از طریق افت تولیدات دامی و ایجاد مرگ و میر و هزینه های درمان مسبب ضررهای اقتصادی فراوان در صنعت دامداری شود.

وی اظهار داشت: فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) از تاریخ دهم مهرماه به مدت ۲۰ روز کاری در سطح روستاهای تابعه و دامداری های شهرستان شهربابک به صورت کاملا رایگان در حال اجرا است.

اسدی افزود: در اجرای این طرح از توان بخش خصوصی و دولتی برای انجام هرچه بهتر واکسیناسیون استفاده شده و پیش بینی می شود حداقل حدود پنج هزار راس گاو و گوساله در این مدت تحت واکسیناسیون قرار گیرند.

وی در پایان از دامداران درخواست کرد که ضمن رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای، در نقل و انتقال دامها از طریق اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی مبدا اقدام کنند تا از سلامت و ایمن بودن دام بواسطه سابقه واکسیناسیون اطمینان حاصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار