رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود و در فضای فعلی امکان تحول آنچنانی نیست.
کد خبر: ۵۰۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 15 October 2017
محمدرضا پورابراهیمی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی با اعضای شوراهای کارگری استان کرمان اظهار‌ داشت: در اقتصاد فعلی کشور تقاضای نیروی کار پائین آمده و عرضه نیروی کار افزایش پیدا کرده و سالی حدود یک میلیون نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه البته برنامه‌هایی برای این موضوع هم در برنامه ششم توسعه و هم توسط دولت پیش‌بینی شده است گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالی 700 تا 800 هزار شغل در کشور ایجاد شود و در فضای فعلی امکان تحول آنچنانی نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تفاوت حقوق در کشور ناعادلانه است و در برخی شرکت‌ها، حقوق‌ها بسیار بالا و در برخی شرکت‌ها مثل حقوق کارگران ذغالسنگ بسیار پائین است و حقوق فعلی آنها به‌طور متوسط حدود یک میلیون و دویست هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در معدن شرایط بسیار سختی دارد و زیر هزاران متر زیر زمین انجام می‌شود که با این حقوق کم ناعادلانه است افزود: بعد از پایان کار و سن بازنشستگی ریه‌های این کارگران از کار افتاده و شرایط سخت‌تری را می‌گذرانند.

پورابراهیمی با بیان اینکه در بعضی از مشاغل سخت و زیان‌آور باید سیاست‌های حمایتی بگذاریم و در دنیا نیز برای صنعت ذغال سیاست‌های حمایتی اعمال می‌شود خاطر‌نشان کرد: سیاست‌های حمایتی به مفهوم اینکه زودتر بازنشسته شوند و روش‌های متفاوتی دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود اتباع خارجی در کشور نیز فرصت‌های اشتغال را از جوانان گرفته است گفت: با اخراج فیزیکی نمی‌توان مشکل اتباع خارجی از کشور را حل کرد و در حال نوشتن طرحی هستیم تا هر تبعه خارجی که می‌خواهد در کشور زندگی کند، هزینه‌های زندگی خود را کامل پرداخت کند و در حال حاضر این اتباع از آب، برق و گاز مانند یک شهروند ایرانی و حتی در بعضی جاها رایگان استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار