فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد محصول پسته زرند برداشت شده است گفت: برداشت پسته زرند تا پایان مهرماه به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۵۰۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 16 October 2017
حبیب‌الله خنجری اظهار‌داشت: برداشت پسته امسال شهرستان زرند نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته‌ است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد محصول پسته زرند برداشت شده است گفت: برداشت پسته زرند تا پایان مهرماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به وجود 40 هزار هکتار باغ پسته در شهرستان زرند  خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین ارقام پسته تولیدی زرند فندقی، اکبری، احمدآقایی، کله قوچی، بادامی و سفید است.

خنجری وی با اشاره به اینکه محصول پسته اقتصاد اصلی مردم شهرستان زرند را تشکیل داده است، افزود: برداشت پسته زرند از 18 مهر‌ماه آغاز و تا پایان مهر‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  مهم‌ترین چالش این روزهای شهرستان زرند کمبود آب است، تصریح داشت: کمبود آب کشاورزان زرند را با آفت برداشت پسته روبه‌رو کرده و آنها را به سمت آبیاری زیر سطحی و قطره‌ای سوق داده است.

فرماندار شهرستان زرند افزود: مهم‌ترین اقدام بهبود دهنده بحران کم آبی در واقع شناخت استعدادهای منطقه‌ای یا همان آمایش سرزمین، مدیریت منابع آبی سطحی و زیرزمینی، تغییر نگرش کشاورزان در انتخاب محصول و شیوه کشت است که در سالهای اخیر در شهرستان زرند به خوبی رقم خورده است.

خنجری بیان کرد: پائین بودن تسهیلات ارزان قیمت، کمبود آب و عدم قیمت‌گذاری به موقع پسته از مشکلات کشاورزان باغات پسته در شهرستان زرند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار