مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: امسال در شهرستان رفسنجان در زمینه اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی و تأمین آب منطقه نوق، ۹.۵ میلیارد تومان کار انجام شده است.
کد خبر: ۵۰۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 16 October 2017
علی رشیدی ظهر یکشنبه در شورای اداری بخش فردوس اظهار داشت: مردم این شهرستان سال‌ها بحران آب را لمس می کنند و با کمبود آب و کیفیت پایین آب درگیر هستند و مردم این منطقه می دانند که آب آشامیدنی برای این منطقه از ۹۰ کیلومتری رفسنجان تأمین می‌شود.

وی افزود: عمق چاه‌های این منطقه به بیش از ۳۰۰ متر رسیده که استحصال آب از این عمق علاوه بر کیفیت پایین آب هزینه زیادی هم دارد.

وی تصریح کرد: حفر و تجهیز یک حلقه چاه در این منطقه بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و در هفت ماهه اول امسال هزینه حفر و تجهیز سه حلقه چاه در سطح استان به ما داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان به مشکلات بخش فردوس اشاره و با قدردانی از پیگیری های بخشدار فردوس، بیان کرد: قول دادیم دو شبکه بزرگ رکن‌آباد و همت‌آباد را تحویل بگیریم که این تغییر و تحول اول آبان ماه انجام خواهد شد.

رشیدی از حفر چاه در روستای اسماعیل‌آباد خبر داد و افزود: به‌زودی این کار انجام می‌شود و با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان مجتمع بزرگ آب آشامیدنی شمس آباد احداث و روستاهای شمس‌آباد، احمدآباد، جعفرآباد، کمال‌آباد، حسن‌آباد، نعمت‌آباد و کریم‌آباد تأمین آب شدند.

وی تصریح کرد: در مجموع در رفسنجان و نوق امسال ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بحث تأمین آب و اصلاح شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی کار انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با اشاره به طرح جامع تأمین آب منطقه نوق نیز یادآور شد: با توجه به EC زیر سه هزار در بین دشت نوق و رفسنجان حدود ۹ حلقه چاه در این طرح دیده شده که باید حفر شود و هزینه این طرح بیش از ۲۶ میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار