مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: واقعه دلخراش به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ هجری شمسی سند محکمی بر جنایان رژیم منحوس پهلوی علیه مردم متدین و انقلابی کرمان است.
کد خبر: ۵۰۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 16 October 2017
حجت‌الاسلام علی جلالی به مناسبت ۲۴ مهر سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان بیان کرد: واقعه دلخراش به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ هجری شمسی، سند محکمی است بر جنایات رژیم منحوس پهلوی علیه مردم مسلمان کرمان لذا ۲۴ مهرماه سال ۵۷ به‌عنوان نقطه‌ای سیاه در کارنامه رژیم شاهنشاهی است که در مقابل یکی از صدها برگ زرینِ مقاومت و ایستادگی مردم ایران و کرمان قرار دارد.

حجت‌الاسلام جلالی ضمن اشاره به حادثه ۲۴ مهر افزود: در این روز حدود ۲۰ هزار نفر از مردم مسلمان کرمان به منظور بزرگداشت اربعین شهدای ۱۷ شهریور تهران و اولین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی، به دعوت علما و روحانیون کرمان در مسجد جامع اجتماع کرده بودند.

وی ادامه داد: در این روز بازار و تمامی مغازه‌ها تعطیل بود، ناگهان حدود ۳۰۰ نفر ظاهراً از ساکنین زاغه‌نشین با در دست داشتن چوب و میله آهنی و دادن شعار «جاوید شاه» از چند خیابان شهر عبور و در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در حالی که یکی از روحانیون مشغول سخنرانی بود، به مسجد حمله کردند و با میله و چوب به جان مردم افتاده و پس از ضرب و شتم، قسمتی از وسایل مسجد و ساختمان از جمله قرآن‌ها را سوزاندند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: در این حادثه ناگوار تعدادی از مردم به شهادت رسیدند که تنها دو نفر به نام‌های «باقدرت جوپاری» و «غلامرضا یزدان شناس» که در صحن مسجد به شهادت رسیدند شناسایی شدند و بقیه مجهول الهویه ماندند.

حجت‌الاسلام جلالی ابراز داشت: امام خمینی (ره) بعد از این واقعه طی پیامی فرمودند «قیام شما برای خدا و رهایی ملت اسلامی است و تحمل رنج در راه آن از بزرگترین عبادت است و به فضل الهی برای شما ثواب مجاهدین صدر اسلام را دارد طولانی بودن راه خدا شما را استوارتر گرداند چنانچه رنج‌ها بیست و چند ساله پیامبر اکرم (ص) را استوار و استوارتر می کرد. از خداوند متعال نصرت اسلام و رهایی مسلمین را خواستارم».

مدیر کل تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان یاد آور شد: با گرامیداشت این روز بزرگ، حضور و شکوه جاوید کرمان و کرمانیان را ستوده و به پاس عظمت و سرافرازی ساکنان این مرز و بوم پنجشنبه ۲۴ مهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع کرمان با شهیدان والامقام انقلاب و شهدای جاوید ۲۴ مهر ۵۷ میثاقی دوباره می‌بندیم و بر سند ماندگار این افتخار مهر تایید خواهیم زد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار