مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۹۰درصد اختلالات بینایی در سن کودکی و با حداقل هزینه‌ها قابل تشخیص و درمان است، گفت: پنج‌هزار نفر نابینای مطلق و یا کم‌بینای شدید شناسایی‌ شده و شناسنامه‌دار در استان کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 17 October 2017
عباس صادق‌زاده با اشاره به اینکه 45 هزار نفر معلول در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار نفر نابینای مطلق و یا کم‌بینای شدید شناسایی‌شده و شناسنامه‌دار در استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه نابینایی و ناشنوایی ژنتیک نقش بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: توجه کمتر افراد به بهداشت، نبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان و یا مداخله کمتر دولت در ساختار و سازوکارهای لازم همه در میزان معلولیت‌ها در مناطق خاصی از استان دخالت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اعلام اینکه یک میلیارد نفر در دنیا دچار معلولیت هستند، گفت: از این تعداد 90 درصد در کشورهای در حال توسعه است.

وی با تأکید بر اینکه رسالت و هدف اصلی سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری است، گفت: 80 درصد معلولیت‌های نابینایی قابل پیشگیری است و می‌توان با یک‌سری آموزش‌ها، آگاهی دادن‌ها و مداخلات از آن جلوگیری و یا آن را کنترل کرد.

صادق‌زاده با ابراز اینکه طرح پیشگیری از تنبلی ‌چشم از 20 سال پیش در استان کرمان در حال اجرا است، گفت: این طرح همه‌ساله از ابتدای آبان ماه تا 15 آذر در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای کودکان 3 تا 6 سال اجرا می‌شود، گفت: تنبلی چشم به‌راحتی و با یک آزمایش ساده قابل تشخیص است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه 90 درصد اختلالات بینایی در این سن قابل تشخیص است، گفت: تمامی اختلالاتی که در این سن قابل تشخیص و شناسایی باشند با حداقل هزینه درمان و کنترل می‌شوند.

وی با اظهار اینکه طرح تشخیص تنبلی چشم در کودکان هرساله در مدارس، مهدهای کودک و خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود، تصریح کرد: امسال این طرح با همکاری دیگر دستگاه‌ها به‌صورت سیار در مناطق صعب‌العبور استان هم اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار