سرپرست فرمانداری کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار زائر پاکستانی، بنگلادشی و میانماری از مسیر کرمان برای شرکت در همایش جهانی اربعین عبور کنند.
کد خبر: ۵۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 22 October 2017
علی بابایی صبح امروز در جمع اعضای ستاد اربعین ماهان با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین و عبور تعداد زیادی از زائران فرمانداری کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود 150 هزار زائر پاکستانی، بنگلادشی و میانماری از مسیر کرمان برای شرکت در همایش جهانی اربعین عبور کنند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 150 هزار زائرِ غیرایرانی از کرمان و از مسیر ماهان برای زیارت اربعین عبور کنند.

وی با آماده دانستن ادارات شهرستان کرمان برای همکاری با هیئت‌های مذهبی و موکب‌های پذیرایی که در این مسیر توسط مردم راه‌اندازی می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت این مسئله ما آمادگی داریم در هر بخش که مشکلی وجود داشته باشد و یا نیاز به کمک ما باشد همکاری می‌کنیم.

سرپرست فرمانداری کرمان با بیان اینکه در اربعین جمع کثیری از شیعیان در یک همایش جهانی شرکت می‌کنند ما وظیفه داریم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم بزرگ معنوی کمک کنیم افزود: عبور 150 هزار نفر از زائران پاکستانی، بنگلادشی و میانماری از این مسیر ایجاب می‌کند ما در حد معقول و مقدور پذیرایی از آنها داشته باشیم و خاطره خوبی از این سفر برای این شیعیان ایجاد کنیم.

وی ضمن اشاره به استقبال فراوان مردم از شرکت در برنامه‌های مذهبی عنوان کرد: در کارهای مذهبی هر چه کار مردمی‌تر اجرا شود موفقیت کار بیشتر خواهد بود و اگر دولت می‌خواست مراسم تاسوعا و عاشورا را خودش برگزار کنند هیچ وقت این کیفیت و کمیت به دست نمی‌آمد.

بابایی با تاکید بر اینکه هر چه گروه‌های مردمی را وارد کار کنیم ارزش و اعتبار کار بیشتر خواهد بود تصریح کرد: در پذیرایی‌ها و میزبانی‌های مردم در ایام اربعین حضور مردم و مردمی برگزار کردن این مراسم اهمیت دارد.

سرپرست فرمانداری کرمان افزود: اگر می‌توانستیم مانند عراق زائران را از مرز میرجاوه تحویل بگیریم و سپس با اتوبوس‌های ایرانی به مرز شلمچه منتقل و تحویل عراق دهیم می‌توانستیم هویت افرادی که وارد و خارج می‌شوند را بهتر کنترل کنیم چرا که مسائل امنیتی موضوعی است که باید آن را در نظر داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار