در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان بر لزوم ایجاد یک برند برای شهر کرمان و حل ریشه ای معضل تکدی‌گری تاکید شد.
کد خبر: ۵۱۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 23 October 2017
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان یکشنبه شب با حضور رئیس و سایر اعضای شورا و سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد. در این نشست رؤسای کمیسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌های مربوط پرداختند.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی، رئیس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای شهر کرمان در این نشست با اشاره به نشست این کمیسیون با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در این جلسه مقرر شد با متولی‌گری میراث فرهنگی و همکاری شهرداری کرمان، محور گردشگری شهر کرمان تعریف شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بخش‌هایی از بافت تاریخی شهر کرمان به‌وسیله‌ سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری کرمان مرمت شده است، گفت: با تهیه‌ محور گردشگری، آنچه که در این محور نیاز است؛ ازجمله المان‌های شهری و فضاهایی که برای جذب توریست نیاز است، ایجاد خواهد شد.

معین‌زاده میرحسینی افزود: علاوه بر این، باید صاحبان مکان‌هایی که در این محور به توریست‌ها خدمت ارائه می‌کنند، تشویق شوند تا مجموعه‌های خود را بهسازی کنند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان با بیان اینکه کمیسیون به این جمع‌بندی رسیده که درخصوص آموزش شهروندی به شکل ویژه ورود کنیم، گفت: در این رابطه مقرر شد کمیته‌ سه‌جانبه‌ای با محوریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همکاری شهرداری و آموزش و پرورش شکل بگیرد تا مسایل فرهنگی را از پایه و مدارس شروع کنیم.

وی به برندسازی برای استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: با مشاور برندسازی شهرهای یزد و اصفهان مذاکره کردیم تا این مهم که پیش از این تا حدودی پیگیری شده، مجدد آغاز شود.

علی‌اکبر مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه درخصوص برندسازی یک نوبت فراخوان داده شده است، گفت: در فراخوان نوبت اول هیچ‌یک از طرح‌های ارسالی مورد قبول واقع نشد. برای این منظور باید مجدد فراخوان داده شود.

لزوم برخورد قضایی با متکدیان حرفه ای

در ادامه، علی خدادادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان وجود متکدیان در شهر کرمان را پدیده‌ای نازیبا دانست و گفت: هفته‌ گذشته در نشستی در فرمانداری کرمان، سامان‌دهی متکدیان مورد بررسی قرار گرفت و تأکید شد این پدیده‌ شوم باید از شهر کرمان جمع شود.

وی با بیان اینکه چند سازمان مردم‌نهاد هم در این‌باره قول همکاری داده‌اند، اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط و سازمان‌های مردم‌نهاد و البته عدم کمک کردن مردم به متکدیان، در سال 97 کرمان را به‌عنوان شهر بدون متکدی اعلام کنیم.

علی بهرامی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز وجود متکدیان را یک بحران اجتماعی دانست و با بیان اینکه موضوع متکدیان و نحوه‌ برخورد با آن‌ها بسیار پیچیده است، تأکید کرد: این بحران باید هرچه زودتر با همکاری متولیان سامان‌دهی شود.

حسین چناریان، دیگر عضو شورا نیز تصریح کرد: علت اینکه تکدی‌گری در کرمان به یک معضل تبدیل شده، عمل نکردن دستگاه‌های متولی به وظایف‌شان در این رابطه است.

وی با بیان اینکه تاکنون، شهرداری با تلاش فراوان متکدیان را جمع‌آوری می‌کرد، اما مدیریت واحدی برای پالایش و تعیین‌تکلیف این افراد وجود نداشت، گفت: متکدیان باید پس از جمع‌آوری، غربال‌گری هر کدام به دستگاه مربوط سپرده شوند؛ ضمن اینکه باید پیگیری شود که اگر دستگاهی به وظیفه‌ خود در قبال فرد متکدی عمل نکرد، با آن دستگاه برخورد شود.

چناریان افزود: همچنین برخی متکدیان، حرفه‌ای هستند که باید با این افراد برخورد قضایی شود.

محمد فرشاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه برخی از متکدیان، در قالب باندهایی فعالیت می‌کنند، گفت: این معضل باید علت‌یابی و به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز کار فرهنگی در برخورد با متکدیان را ضروری دانست و گفت: مردم نباید به متکدیان کمک کنند.

قطع درختان برای دفن اموات تخلف است

در ادامه، خدادادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه کمبود فضای کافی برای دفن در آرامستان فعلی، به یک معضل تبدیل شده است، گفت: به‌زودی شهرداری مجبور می‌شود برای دفن اموات، درختان را قطع کند و آرامستان را گسترش دهد؛ بنابراین، آرامستان جدید باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

مشرفی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه پیش از این برای استفاده‌ بهینه از آرامستان فعلی، طرح موقتی ارائه شده بود، گفت: با اجرای این طرح حدود دو هزار و 500 قبر جدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی آرامستان جدید حداقل به یک‌سال‌ونیم زمان نیاز دارد؛ بنابراین، تا بهره‌برداری از آرامستان جدید، باید طرح موقت اجرا شود تا برای دفن اموات با مشکل برخورد نکنیم.

رامین ارجمند کرمانی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز قطع درختان برای دفن اموات را تخلف دانست و گفت: برای قطع درخت در هر شرایطی، نیاز به مجوز ماده هفت است؛ بنابراین، اگر شهرداری برای دفن اموات درختان را قطع کند، تخلف کرده است.

سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان هم با بیان اینکه در هفته‌ گذشته جلساتی درباره‌ راه‌اندازی آرامستان جدید برگزار شد، گفت: مقرر شد تا طراح آرمستان جدید، طرح نهایی را زودتر ارائه کند تا فراخوان مربوط را ارائه کنیم.

در ادامه، ماه‌بانو معصوم‌زاده، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان بر راه‌اندازی اتوماسیون اداری تحت‌وب شورای اسلامی شهر کرمان تأکید کرد.

وی همچنین از برگزاری همایش بهداشت روان خانواده در نیمه‌ نخست آبان‌ماه در فرهنگ‌سرای کوثر خبر داد.  

موسوی، سرپرست شهرداری کرمان درباره‌ ایجاد اتوماسیون اداری گفت: برای اتوماسیون اداری نیاز به یکسری زیرساخت‌ها داریم تا سرور و تجهیزات با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: اتوماسیون در سیستم داخلی شهرداری کار می‌کند، اما با جای دیگری ارتباط ندارد.

در ادامه، زهرا ایرانمنش، رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا گفت: در نشست این کمیسیون مقرر شد برای تعیین‌تکلیف نام‌گذاری معابر به نام شهدا، فرهیختگان و هنرمندان، آیین‌نامه‌ی نام‌گذاری معابر تدوین شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد برای نام‌گذاری معابر به نام فرهیختگان و نخبگان، رزومه‌ افراد نیز ارسال شود.

ایرانمنش ادامه داد: آیین‌نامه‌ تدفین مفاخر و مشاهیر در آرامستان هنرمندان نیز تدوین شده که برای بررسی و تصویب، در اختیار اعضای شورا گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورای شهر کرمان به بخشی از تفاهم‌نامه‌ شورا، شهرداری و آموزش و پرورش مبنی بر استفاده‌ بانوان از مدارس برای ورزش اشاره کرد و گفت: شهردارمحله‌ شهرک شهید ایرانمنش اعلام کرده مدرسه‌ «عباس سعید» در این شهرک، برای ورزش بانوان مناسب است که باید در این‌باره ضمن هماهنگی با مدیران آموزش و پرورش و مدرسه «عباس سعید»، توسط شهرداری نیز در این مدرسه وسایل تندرستی نصب شود.

ایرانمنش افزود: همچنین مقرر شد تدوین طرح جامع فرهنگی شهرداری کرمان که در دور قبل مقدمات آن فراهم شد، ادامه پیدا کند.

جای خالی مناسب‌سازی در ادارات برای معلولان و جانبازان

علی بهرامی، نایب‌رییس شورا و رئیس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورای شهر کرمان نیز ضمن گرامیداشت هفته‌ پارالمپیک گفت: متأسفانه در برخی ادارات جای خالی مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان مشهود است.

وی از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای تشکیل شورای مشورتی جوانان خبر داد و گفت: در آخرین نشست کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان شورا متوسط سن جوانان این شورا بین 20 تا 40 سال بیان شد که البته هنوز به تصویب نرسیده است.

بهرامی همچنین گفت: مقرر شد با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط با ورزش، کارگروهی برای تدوین برنامه‌ چهارساله‌ کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان در حوزه‌ ورزش تدوین شود.

در ادامه، محمد فرشاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان به موضوع انتخاب دو نماینده از شورای اسلامی شهر کرمان برای شورای شهرستان اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد چناریان، مقرر شد موضوع انتخاب نمایندگان شورا در شورای شهرستان، در نشست غیرعلنی بررسی و پس از آن انتخاب نمایندگان در جلسه‌ علنی شورا انجام گیرد.

در پایان مقرر شد ساعت 12 یک‌شنبه‌ هفته‌ آینده، جلسه‌ غیرعلنی شورا برای بررسی انتخاب نمایندگان شورای اسلامی شهر کرمان در شورای شهرستان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار