مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه همه ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم، گفت: جهاد ایثارگرانه مدافعان حرم عزت آفرین است.
کد خبر: ۵۱۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 29 October 2017
سردار محمدرضا حسنی‌سعدی شنبه شب در دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان در تالار خیام دانشگاه ‌ولی‌عصر (عج) رفسنجان با حضور خانواده سردار شهید عبدالله اسکندری از استان فارس اظهار داشت: شهید اسکندری شش سال برای خانواده شهدای استان فارس خدمتگزاری کرد و به صورت داوطلب به سوریه اعزام شد و اجرش را با دادن سر در راه دفاع از حرم اهل‌بیت ‌(ع) و امام حسین (ع) گرفت.

وی افزود: این شهید بزرگوار بهترین مرکز توانبخشی و فرهنگی را برای ایثارگران کشور در استان فارس احداث کرد، خانواده این شهید به مسئولان پیغام دادند، ما فرزند خود را برای خدا دادیم و این نشان از عظمت و بزرگی این خانواده دارد.

وی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم با وجودی که مکلف نشده بودند، اما عاقل و بزرگوار بودند و تشخیص دادند و احساس کردند که سیلی به سمت کشور شیعی عراق سرازیر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: شهدای مدافعان حرم احساس کردند که ناموس مسلمانان زیر سلطه و تحت ظلم تکفیری‌هاست و ناموس مسلمانان به بردگی برده می‌شوند.

حسنی سعدی افزود: شهدای مدافع حرم تشخیص دادند که اگر این فتنه را دفع نکنند، باید با این فتنه در غرب کشور و در داخل کشور بجنگند چرا که عراق و سوریه زیر چکمه وحشی ترین انسانها و کسانی بود که بویی از اسلام نبرده بودند.

وی ابراز داشت: شهدای مدافع حرم به قدری مظلوم بودند که حتی توصیه می‌کردند روی سنگ قبرشان بنویسند در ماموریت ویژه به شهادت رسیدند، ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم، عظمت شهدای مدافع حرم به قدری است که ساعت‌ها برای بیان آن زمان نیاز است.

وی با اشاره به یکی از شهدای مدافع حرم استان کرمان گفت: شهید جمالی از شهدای مدافع حرم استان کرمان یکسال نذر کرده بود و به گلزار شهدای کرمان می رفت و نذر کرده بود شهید شود، شبی که می خواست برود به خانواده اش گفته بود شهید می شوم و در آخرین تلفنی که از سوریه زد سالگرد تولد پسرش را تبریک گفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه همیشه عزت محصول و مولود جهاد است و فاطمیون مجاهد بودند، تصریح کرد: شهید بادپا از استان کرمان در نماز جمعه حلب شرکت کرد و امام جمعه حلب او را شناخت و از او خواست پشت تریبون نماز جمعه بیاید و دعا کند تا مردم آمین بگویند.

حسنی سعدی با اشاره به اینکه والدین و همسران شهدا نیز نقش زیادی در تربیت فرزندان شهید خود داشته اند و باید قدردان آنها نیز باشیم، اظهار کرد: مردم ایران قدردان شهدای مدافع حرم هستند و در قضیه شهید حججی مشاهده شد که تمامی مردم ایران برای شهید حججی تعظیم کردند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم اظهار داشت: امام حسین (ع) در وضعیتی دنبال یاری‌گر بودند که یاران‌شان شهید شده بودند و در گودی قتلگاه این ندا پاسخ‌دهنده‌ای نداشت.

حجت الاسلام علیمرادی افزود: این ندا امروز به گوش مدافعان حرم رسیده و نمی‌گذارند حرم آل‌الله مورد تهاجم و دستبرد دشمن قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تکریم، تجلیل و گرامیداشت از مدافعان حرم که شخصیت بزرگی داشتند و ندای اباعبدالله‌الحسین (ع) و ندای کمک حضرت زینب (س) را پاسخ گفتند کاری کمتر از شهیدان مدافع حرم نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار