فرمانده سپاه بخش ماهان کرمان از پذیرایی بیش از هشت هزار و ۳۰۰ زائر پاکستانی اربعین در موکب ماهان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 04 November 2017
با فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) سیل مشتاقان حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به‌سمت کربلای معلی جوشان می‌شود و تعداد زیادی از زائران کشورهای شرقی همسایه ایران برای حضور در این مراسم از کشور ما عبور می‌کنند.

استان کرمان افتخار آن را دارد تا از زائران پاکستانی در گذر از کرمان میزبانی کند و در این میان موکب خدمتگزاران حسینی احداث‌شده توسط سپاه ثارالله استان کرمان و همکاری مردم منطقه ماهان و کرمان باعث شده تا لحظات خوبی در توقف زائران در این موکب ایجاد شود.


ستوان‌یکم پاسدار حسن شیخ‌علی‌بابایی فرمانده سپاه بخش ماهان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌داشت: از ابتدای راه‌اندازی موکب خدمتگزاران حسینی شاهد حضور تعداد زیادی از زائران پاکستانی و همچنین زائرانی از جنوب کشور از استان سیستان و بلوچستان در موکب هستیم و لیاقت خدمت به آنها را پیدا کردیم.


وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 8 هزار و 300 زائر پاکستانی در این موکب توقف داشتند، گفت: حدود 55 نفر خدمه از بسیجیان و جوانان هیئتی و فعالان فرهنگی از استان کرمان و بخش ماهان در این موکب خدمت‌رسانی به زائران امام حسین‌(ع) را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه بخش ماهان کرمان با اشاره به حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین اعضای ستاد اربعین استان از موکب خدمتگزاران حسینی و بررسی روند پذیرایی از زائران افزود: تمام تلاش خود را برای پذیرایی خوب از زائران انجام می‌دهیم.


وی با بیان اینکه هنگام پذیرایی از زائران صحنه‌های بسیار نادر و جالبی وجود دارد که حضور خالصانه زائران برای شرکت در راهپیمایی اربعین را نشان می‌دهد، گفت: آنچه بیشتر از همه جلب توجه می‌کند بوسه زائران پاکستانی بر تصاویر امام و رهبری نصب‌شده در موکب است و آنها بر وجود ولایت فقیه در ایران غبطه می‌خورند.

شیخ‌علی‌بابایی با ابراز اینکه این موکب تا شب اربعین از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این موکب با توزیع نهار، شام، چای و میوه بین زائران از آنها پذیرایی می‌شود و امکان استحمام زائران نیز فراهم شده است.



وی با اظهار اینکه در این مدت از حدود هزار و 600 زائر ایرانی که از استان سیستان و بلوچستان عازم کربلا بودند نیز پذیرایی شده است، افزود: از شب اربعین به بعد نیز موکب برقرار است و پذیرایی از زائرانی را که قصد سفر به مشهد مقدس برای شرکت در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) دارند انجام می‌دهد.



فرمانده سپاه بخش ماهان کرمان با اشاره به اینکه موکب خدمتگزاران حسینی در محل پلیس‌راه شهر ماهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: یک مترجم خواهر با زبان انگلیسی و دو مترجم برادر با زبان‌های انگلیسی و پاکستانی برای ارتباط بیشتر با این زائران در موکب وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار