امام جمعه کرمان گفت: ملت ایران در برابر استکبار ایستاده و اجازه نمی‌دهیم آنها به اهداف شوم خود در ایران برسند.
کد خبر: ۵۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 04 November 2017
آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع) اظهارداشت: تقوا و اطاعت از خدا از نشانه‌های شیعه است و شیعیان با تواضع و فروتنی شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه شیعیان نه تنها در برابر خدا که در برابر دیگر بندگان و برادران دینی هم باید تواضع داشته باشند تصریح کرد: تواضع از هم از بعد ظاهری و هم باطنی اهمیت دارد.

امام جمعه کرمان امانت‌داری، یاد خدا و توجه به نماز و روزه را از دیگر نشانه‌های شیعیان برشمرد و افزود: نیکی به پدر و مادر، توجه به همسایگان، رسیدگی به فقرا و یتیمان هم از نشانه‌هایی است که برای یک شیعه واقعی در دین ما بیان شده است.

وی با بیان احادیثی از ائمه اطهار(س) به بیان ویژگی‌های شیعیان پرداخت و افزود: شیعه بر حلال و حرام خدا مواظبت کرده از حرام دوری و بر انجام فرایض دینی خود مراقبت می‌کند.

آیت‌الله جعفری با بیان اینکه در دوره‌های مختلف تاریخ سه اتفاق مهم و تاریخ‌ساز در این روز واقع شده است، گفت: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 43، کشتار دانش‌اموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام، سه واقعه مهم این روز است.

وی با بیان اینکه در این هفته اربعین حسینی را در پیش داریم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که امروز ایستادگی در برابر کفر و استکبار کاری ضروری است و ما وظیفه داریم با اقتدا به پیشوای خود امام حسین(ع) در برابر استکبار ایستاده و اجازه ندهیم آنها به اهداف شوم خود برسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه فردا روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است گفت: ابراز داشت: امیدواریم که مردم کرمان چون سایر ملت ایران در این راهپیمایی استکبار ستیز شرکت کرده و عزت واقتدار ایران اسلامی را به مردم جهان ثابت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار