مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در هفت ماهه سال ۹۶ بالغ بر ۴۶۰ میلیون دلار صادرات از استان کرمان انجام شده است.
کد خبر: ۵۱۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 05 November 2017
مهدی حسینی‌نژاد امروز صبح در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار داشت: بیشترین صادرات استان کرمان در سال جاری مربوط به پسته و مغز پسته، نانو کامپوند مستربچ، کاغذ و مقوا، کاشی و سرامیک و تایر است.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه سال 96 بالغ بر 460 میلیون دلار صادرات از استان کرمان انجام شده است گفت: در این مدت پسته و مغز پسته با ارزش 248 میلیون دلار بیشترین صادرات را داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه رقیب ما در صادرات پسته آمریکا است افزود: آمریکا امسال حدود 410 هزار تن تولید پسته داشته و یک کمپانی کار صادرات را انجام می‌دهد اما در کشور ما تعداد زیادی صادرکننده این کار را انجام می‌دهند که با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه دومین محصول صادراتی استان محصول دانش بنیان نانو کامپوند مستربچ است خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 113 میلیون دلار از این محصول صادرات انجام شده است.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه صادرات کاغذ و مقوا از استان به ارزش 41 میلیون دلار و وزن 175 تن در رتبه سوم صادرات استان قرار دارد گفت: کاشی و سرامیک و تایر و تیوپ در رتبه‌های چهارم و پنجم در بحث صادرات هستند.

وی افزود: از مجموع صادرات استان 253 میلیون دلار از صادرات محصولات کشاورزی، 202 میلیون دلار از صادرات کالاهای صنعتی و بیش از 4 میلیون دلار از صادرات مواد معدنی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از واردات 522 میلیون دلار کالا در هفت ماهه امسال خبر داد و تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی استان مربوط به قطعات خودرو است.

وی با بیان اینکه در ارگ بم سالانه ده هزار خودرو تولید می‌شود گفت: با توجه به این موضوع واردات استان در این بحث هر سال افزایش پیدا می‌کند.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه کارخانه‌های فولادی استان هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است گفت: با بهره‌برداری کامل از این کارخانه‌ها وضعیت صادرات استان بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده صادرات استان به کشورهای چین، عراق، امارات، هند، افغانستان و ترکیه است افزود: همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان در آذرماه امسال برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار