جانشین مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: ۱۲.۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان عنبرآباد به ارزش ۳.۵ میلیارد ریال از زمین‌خواران پس گرفته شد.
کد خبر: ۵۱۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 05 November 2017
به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی جنوب استان کرمان، حسین مرادکریمی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای مبارزه با پدیده مذموم زمین‌خواری رفع تصرف از اراضی ملی و حراست و صیانت از آن‌ها در دستور کار قرار گرفته بر همین اساس بیش از ۱۲.۵ هکتار از اراضی ملی منطقه شهید دهقان‌ پور جهادآباد شهرستان عنبرآباد رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه اراضی مذکور طی سال‌های گذشته در قالب مشاع به افراد داده شده بود که آن‌ها اقدام به تصرف این میزان زمین در اراضی همجوار مشاع کرده بودند، بیان داشت: این اراضی که توسط اعضای حاضر در مشاع تصرف شده بودند، پس از رفع تصرف با همکاری همیاران طبیعت و جوامع محلی از طریق احداث خاکریز از اراضی مشاع تفکیک و به منابع ملی باز گردانده شدند.

مرادکریمی ارزش ریالی هر هکتار را ۳۰۰ میلیون ریال دانست که در مجموع بیش از ۳.۵ میلیارد ریال می‌شود و تصریح کرد: این رفع تصرف توسط پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان عنبرآباد انجام و پرونده متخلفان برای طی مراحل قانونی به محاکم قضایی ارسال شد تا طبق قانون با آنان برخورد و از بروز چنین دست‌درازی‌هایی به منابع ملی خودداری شود.

وی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مسئولان برای حفاظت از این ثروت‌های خدادادی شد و ابراز داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با قاطعیت به دنبال رفع تصرف اراضی از هر شخص حقیقی یا حقوقی است تا بتواند، این منابع غنی را برای نسل‌های آینده حفظ کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان ادامه داد: شماره تماس ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردم در زمینه آتش‌سوزی، تخریب و تصرف اراضی ملی و ... است تا بلافاصله با متصرفان و متجاوزان برخورد قانونی صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار